دردیدار با کاردار روسیه در یمن مطرح شد:

انتقاد وزیر امور خارجه یمن از فعالیت های ولد الشیخ

انتقاد وزیر امور خارجه یمن از فعالیت های ولد الشیخ
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 01:46

هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن بر لزوم ایفای نقش واقعی سازمان ملل متحد برای پایان دادن به تجاوز و دشمنی رژیم سعودی علیه مردم یمن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  هشام شرف روز چهارشنبه در دیدار با "اندره چِرنُول " ضمن بحث و گفت و گو درباره فعالیت های اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در برخی کشورهای عربی  و طرح دیدگاههای انفرادی و یکجانبه خارج از چارچوب خواسته های واقعی مردم یمن، خواستار توقف اینگونه فعالیت ها شد.

وی تاکید کرد که به جز خواسته ها و مواضع اعلام شده از جانب شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی یمن درباره لزوم پایان دادن به محاصره، تلاش برای حل و فصل سیاسی بحران و پایان دادن به دشمنی و تجاوز علیه مردم یمن ، هر تلاش و یا پیشنهاد دیگری پوچ و بیهوده است.

وی بر استقبال و حمایت مقام های صنعا از تلاش های واقعی  برای دستیابی به صلح  همه جانبه و توقف تجاوز دشمن و لغو فوری محاصره تحمیلی به یمن  باشد تاکید کرد.

هشام شرف با بیان اینکه تجاوز دشمن سعودی به یمن یکی از بزرگترین و خطرناکترین فجایع انسانی را در جهان معاصر رقم زده است، تاکید کرد که با وجود تجاوز گسترده دشمن در جبهه های مختلف، نیروهای ارتش ، کمیته های مردمی، امنیتی و فرزندان قبایل همانگونه که تاکنون ایستادگی کرده اند تا شکستن تمام قوا و خواب های دشمن متجاوز به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

وی گفت : زمان شنیدن صدای عقل و حکمت و پایان دادن به تجاوز بیهوده عربستان سعودی به یمن فرا رسیده و ضروری است جامعه بین المللی به سهم خود تلاش کرنند کشورهای متجاوز را به پای میز مذاکره بکشانند و برای انتخاب گزینه صلح  و پایان دادن به دشمنی و محاصره  و بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا تحت فشار قراردهند.

وزیر امور خارجه یمن همچنین از تلاش های روسیه برای حل سیاسی  و مسالمت آمیز بحران یمن قدردانی کرد.

 

پربیننده ترین خبرها