معاون سابق سیا: جامعه بین‌الملل، آمریکا را علیه ایران همراهی نمی‌کند

معاون سابق سیا: جامعه بین‌الملل، آمریکا را علیه ایران همراهی نمی‌کند
شنبه 28 مرداد 1396 - 09:29

دیوید کوهن معاون پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا گفت:‌ حتی اگر ترامپ پایبندی ایران به برجام را رد کند، جامعه بین المللی با تحریم های آمریکا علیه ایران همراه نخواهد شد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دیوید کوهن معاون پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت و گو با این شبکه، تصمیم گیری ترامپ درباره ایران را ناراحت کننده توصیف کرد.
وی گفت به نظر می رسد ترامپ بدون اینکه به اطلاعاتی برای پشتیبانی از نظرات خود دست یابد، درخصوص ایران تصمیم گیری می کند.
کوهن تاکید کرد: این در حالی است که تحلیلگران آمریکا به همه مجموعه های اطلاعات محرمانه این کشور و اطلاعاتی که متحدان آمریکا جمع آوری کرده اند و همچنین اطلاعات آژانس بین المللی انرژی هسته ای دسترسی دارند.
این مقام اطلاعاتی پیشین سیاسی کردن اطلاعات را بی احترامی به آن توصیف کرد و افزود: این کاری است که به نظر می رسد ترامپ انجام می دهد که باعث تضعیف کاربرد اطلاعات و همچنین اعتبار آن می شود.
به گزارش ایرنا، کوهن که با فرید زکریا مجری معروف سی ان ان گفت و گوی می کرد، اذعان داشت که حتی اگر ترامپ پایبندی ایران به برجام را رد کند، جامعه بین المللی با تحریم های آمریکا علیه ایران همراه نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا همراهی جامعه بین المللی، متحدان اروپایی، روسیه و چین را در ارتباط با ایران از دست می دهد، تاکید کرد: شکافی بین آمریکا و دیگر کشورهای جهان در بازگرداندن فشار علیه ایران باز خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها