خاطره خوش سه پرسپولیسی از بازی با الاهلی

خاطره خوش سه پرسپولیسی از بازی با الاهلی
شنبه 28 مرداد 1396 - 22:49

چند بازیکن فعلی پرسپولیس خاطره خوشی از رویارویی با الاهلی عربستان دارند و امیدوارند این بار با پیراهن پرسپولیس الاهلی را حذف کنند.

العالم _ ایران / ورزشی

دو فصل قبل، قرعه مرحله یک هشتم نهایی نفتِ منصوریان با قرعه فعلی پرسپولیس در آسیا یکی بود. آن ها با الاهلی عربستان روبرو و موفق به حذف این تیم قدرتمند سعودی نیز شدند.

بازی رفت در ورزشگاه آزادی و با حمایت سرخابی ها از نماینده ایران برگزار شد و نفتی ها در دیداری که ده ها موقعیت گل مسلم داشتند، تنها یک بار دروازه حریف سفیدپوش را باز کردند و این گل هم روی درخشش بازیکن سابق و بازیکن فعلی پرسپولیس یعنی غلام رضا رضایی و وحید امیری به ثمر رسید. رضایی و امیری در این مسابقه با سرعت بالا و قدرت دریبلینگ خود تاثیر بالایی در پیروزی تیمشان داشتند و در نهایت هم این رضایی بود که بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

در این دیدار علیرضا بیرانوند با پرتاب دست تماشایی و کم نظیر ارسلان مطهری را در موقعیت تک به تک قرار داد اما تعلل او، سبب شد تا موقعیت گل از دست برود. همچنین امین حاج محمدی در فاصله یک متری و روی ریباند شوت مبعلی، دروازه عبدالله معیوف را باز نکرد تا برد زردپوشان، با اختلاف یک گل باشد.

اما سعودی ها هرچه در دیدار رفت دست و پا بسته بودند، در بازی برگشت سراپا حمله ظاهر شده و از همان دقیقه اول به دنبال باز کردن دروازه بیرانوند بودند اما درخشش دروازه بان نفت، مانع از گلزنی عمر سوما و دیگر بازیکنان خط حمله الاهلی می شد. در اواسط نیمه اول و برخلاف روند بازی این تیم ایرانی بود که به گل رسید اما پیروزی نفت دوام نداشت و در فاصله 10 دقیقه، سومای سوریه ای 2 بار دروازه نفت را باز کرد تا بازی حساس و نفس گیر در نیمه دوم دنبال شود.

در حالی که تصور می شد نفت یارای مقاومت برابر خط آتش الاهلی در نیمه دوم را نداشته باشد، اما جوانان زردپوش با جان و دل از دروازه محافظت کردند تا بازی با همان نتیجه 2-1 به پایان رسیده و نماینده ایران، در عربستان جشن صعود بگیرد. خوشحالی خاص شاگردان منصوریان، رقص پرچم و فریاد «حیدر حیدر» در جو سنگین ورزشگاه عبدالله فیصل، شب بسیار خاطره انگیزی را برای ایرانی ها رقم زد.

در آن تیم نفت کمال کامیابی نیا هم حضور داشت اما در دو بازی مقابل الاهلی به میدان نرفت و حالا باید دید پس از حواشی ایجاد شده، در دیدار روز سه شنبه پا به توپ خواهد شد یا خیر.

سرخپوشان پایتخت حالا امیدوارند همچون نفت از سد الاهلی گذشته و به مرحله بعدی برسند و اگر این اتفاق بیفتد، تجدید خاطره ای برای 3 سرخپوش فعلی و زردپوش سابق خواهد بود.

 

ورزش 3

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها