میلیونها دلار خسارت خورشیدگرفتگی در آمریکا

میلیونها دلار خسارت خورشیدگرفتگی در آمریکا
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 17:49

خورشیدگرفتگی کامل امروز دوشنبه در آمریکا، حدود 700 میلیون دلار هزینه روی دست شرکت های آمریکایی می گذارد.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، آژانس کاریابی "Challenger Gray & Christmas" اعلام کرد همه افراد علاقه مند هستند این پدیده بی سابقه و منحصر به فرد را که 20 دقیقه به طول می انجامد تماشا کنند و این بدان معناست که کار و فعالیت در شرکت های آمریکایی در مدت یادشده متوقف می شوند و به این ترتیب خسارت های مالی قابل توجهی متوجه این شرکت ها می شود.

"اندی چلنجر"، نایب رئیس این آژانس – که مقر آن در شیکاگوست - گفت که "20 دقیقه" حداقل زمان تعیین شده است و بسیاری از مردم ممکن است زمان بیشتری را صرف آماده سازی تلسکوپ یا تهیه عینک های مخصوص خورشیدگرفتگی کنند و حتی ممکن است آن روز را کاملا تعطیل کنند.

چلنجر تعداد کارمندانی را که ممکن است در این روز دست از کار بکشند را حدود 87 میلیون نفر برآورد و تصریح کرد: "تنها تعداد بسیار اندکی از مردم علاقه ای به دیدن این پدیده ندارند".

وی خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد چنین پدیده هایی تأثیر زیادی بر شرکت های کوچک باقی می گذارند چرا که این شرکت ها به هنگام غیبت کارکنان خود، امکانات کافی برای جبران غیبت آنها با استفاده از همکارانشان را ندارند مخصوصا که بازار کار در حال حاضر دچار رکود بوده و تربیت نیروی کار ماهر بسیار دشوار است.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها