نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد؛

تشخیص آلزایمر 20 سال قبل ازبروز با آزمایش چشم

تشخیص آلزایمر 20 سال قبل ازبروز با آزمایش چشم
سه شنبه 31 مرداد 1396 - 18:38

محققان در یک تحقیق جدید ادعا می کنند که با آزمایش چشم امکان تشخیص بیماری آلزایمر دو دهه قبل از بروز علائم این بیماری امکان پذیر است.

العالم - گوناگون

محققان آمریکایی این آزمایش را روی 16 بیمار انجام دادند و با مقایسه نتایج مطالعه خود با اسکن های مغزی متوجه شدند که این آزمایش چشم در تشخیص افراد با دو برابر میزان رسوب پلاک در مغزشان، موفق بود.
محققان می گویند : این یافته یکی از بزرگترین موفقیت ها در تحقیقات آلزایمر تا به این تاریخ است و اولین نشانه از یک آزمایش مقرون به صرفه و غیر تهاجمی را نشان می دهد.
دکتر 'مایا کورونیو هامائوی' جراح اعصاب در Cedars-Sinai در کالیفرنیا گفت: این یافته ها نشان می دهد که شبکیه ممکن است یک منبع قابل اعتماد برای تشخیص بیماری آلزایمر باشد. 
محققان متوجه شدند که دقت نتایج این آزمایش چشم به اندازه دقت نتایج روش های استاندارد تهاجمی است.آنها یکی دیگر از یافته های اصلی این مطالعه جدید را کشف پلاک های آمیلوئید در مناطقی از شبکیه عنوان کردند که پیش از این نادیده گرفته شده بود.
محققان با اظهار اینکه مقدار این پلاک در شبکیه با مقدار پلاک در مناطق خاص مغز ارتباط داشت، گفتند: اکنون دقیقا می دانیم که برای کشف علائم اولیه بیماری آلزایمر کجا را باید بررسی کنیم.
آنها یافته های این مطالعه را نوید بخش تشخیص زودهنگام آلزایمر می دانند و اظهار می کنند: امید ما این است که در نهایت اسکن تحقیقاتی چشم به عنوان یک دستگاه غربالگری برای تشخیص زودهنگام این بیماری برای مداخله و تغییر رویه این اختلال با استفاده از داروها و تغییر شیوه زندگی مورد استفاده قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها