هيلی: ترامپ به دنبال بهانه برای لغو توافق با ایران نیست

هيلی: ترامپ به دنبال بهانه برای لغو توافق با ایران نیست
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 03:51

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحدگفت که دونالد ترامپ درباره اقدام بعدی در قبال برجام تصمیمی نگرفته است.  

 پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی به قلم  آنه گیران نوشت: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت دولت ترامپ به دنبال بهانه ای نیست که بخواهد توافقنامه بین المللی با ایران را دور بیاندازد.

اظهارات نیکی هیلی درحالی مطرح شده است که دونالد ترامپ انتقادات شدیدی از توافقنامه هسته ای(برجام) داشت و براساس برخی گزارش ها وی تمایلی نداشت که تائید کند که ایران به تعهداتش پایبند بوده است.

نیکی هیلی در مصاحبه ای گفت: ما هیچ تصمیمی نگرفته ایم، رئیس جمهور(ترامپ) تصمیم نگرفته است. کاری که ما می کنیم این است که تلاش می کنیم تا جایی که می توانیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

این گزارش می افزاید: نیکی هیلی روز چهارشنبه در وین خواهد بود تا با (مقامات) آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار داشته باشد. آژانس بین المللی انرژی اتمی دیده بان هسته ای سازمان ملل متحد است که روی توافقنامه هسته ای سال دوهزار و پانزده، نظارت دارد. نیکی هیلی گفته است که قرار است(آژانس) در این دیدار به پرسش های آمریکا درباره مقیاس و کارآمدی بازرسی ها و نظارت ها پاسخ دهد.

هیلی گفت معنی این جمله این نیست که آمریکا درباره پیروی ایران از شروط توافقنامه هسته ای تاریخی ، پیشداوری کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد افزود: به نظر من چیزی که برای این دولت(آمریکا) اهمیت دارد واقعیت ها است.

هیلی افزود: سفر من، به دولت آمریکا کمک خواهد کرد تا انتخاب های خود را در مواجهه با کشوری (ایران) ارزیابی کند که بارها دستورات سازمان ملل درباره تروریسم ، حقوق بشر و چیزهای دیگر را نقض کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها