اروپا در وحشت بازگشت لشكر شكست خورده داعش

اروپا در وحشت بازگشت لشكر شكست خورده داعش
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 06:45

موج بازگشت افراطی های سرخورده با شکست های پی در پی داعش در عراق و سوریه به موطنشان در اروپا  نگرانی های امنیتی را در قاره سبز تشدید کرده است . 

روزنامه تلگراف نوشت 27 هزار نفر از کشورهای مختلف به صفوف داعش در عراق و سوریه پیوستند که یک چهارم آنان اروپایی و در حال بازگشتی نگران کننده اند .
دفتر ضد ترویسم اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی از بازگشت اعضای اروپایی داعش در پی تنگ تر شدن حلقه محاصره انان در عراق و سوریه پیش بینی کرد حدود دو هزار نفر از اتباع اروپایی پیوسته به داعش ، به کشورهایشان بازگشته باشند.
 لرد اونز رئیس سابق سازمان امنیت داخلی انگلیس نیز در مصاحبه با رادیو دولتی انگلیس ، بازگشت تروریستها و خانواده های آنان را به انگلیس نگران کننده توصیف و تاکید کرد : ما حتی بیست تا سی سال آینده با تهدید حملات تروریستی مواجهیم . 
این مسئول سابق ام آی 5 افزود : باید جامعه را برای مقابله همه جانبه با پدیده شوم تروریسم که از شیوه های متنوع و بسترهایی همچون اینترنت استفاده می کند آماده کرد . 
در این حال برخی مسئولان امنیتی بازگشت اتباع اروپایی عضو داعش با فرزندانشان را موجب افزایش عمق نگرانی های امنیتی دانستند و گفتند : علاوه بر والدین ، کودکان این افراد نیز که تحت تاثیر افکار تروریستی قرار دارند و در سوریه و عراق با قتل و شکنجه  و خشونت پرورش یافته اند تا سالها خطر بالقوه انجام حملات تروریستی در اروپا را تشدید کرده اند .
آمارهای رسمی منتشر شده درباره تلفات حملات تروریستی در اروپا نشان می دهد در حدود یک سال اخیر نزدیک به هزار نفر بر اثر این حملات در اروپا کشته ، زخمی و نقص عضو شدند . 
ورسی از فعالان حقوق مدنی در لندن  با اشاره به حملات تروریستی ماههای اخیر در انگلیس با دهها کشته و زخمی گفت : تداوم سیاست ریاضت اقتصادی و کاهش نیرو و امکانات امنیتی جان شمار بیشتری از افراد جامعه را به مخاطره می اندازد . 
وی به کارگیری شیوه های متنوع تروریستی همزمان با تشدید تدابیر امنیتی دستگاههای مسئول را موجب بی اثر یا کم اثر شدن برخی از اقدامات پیشگیرانه حملات تروریستی دانست و بر لزوم هوشمندی و تدابیر ویژه تاکید کرد و تامین نیرو و امکانات لازم را در این باره ضرروی دانست . 
حمله تروریستی و کشتار مردم با خودرو یکی از شیوه های جدید تروریستها در اروپاست که موجب شده مردم هنگام عبور از خیابانها به هر خودرو به عنوان یک وسیله حمله تروریستی و راننده آن به عنوان یک عامل اینگونه حملات مشکوک باشند . 
حملات تروریستی با صدها کشته و زخمی در حالی در اروپا افزایش یافته است که هشدار امنیتی در قاره سبز به بالاترین سطح نسبت به دهه های اخیر رسیده است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها