توسط محققان کشور؛

برنج مناسب کودکان و بیماران تولید شد

برنج مناسب کودکان و بیماران تولید شد
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 18:27

محققان کشور موفق به تولید برنج پفی شدند که حاوی ویتامین های مختلف بوده و برای ورزشکاران و بیماران مبتلا به بیماری خود ایمنی روده (سلیاک) مناسب است.

العالم - گوناگون

تولید برنج پفی به عنوان یک محصول ویژه سالم و دارای انواع ویتامین های D,E,B برای همه سنین می تواند مورد استفاده قرار گیرد به خصوص برای ورزشکاران و افراد مبتلا به بیماری سلیاک که از غلات نمی توانند استفاده کنند مفید است.

تعداد بیماران سلیاکی یا خود ایمنی روده در اروپا بالای ۳۰ میلیون نفر و در ایران چون آمار دقیقی وجود ندارد دو میلیون نفر پیش بینی شده است به همین دلیل استفاده از این نوع برنج می تواند برای این تعداد در کشور مفید باشد.

برای ساخت این محصول از برنج محلی گیلان استفاده می شود و می تواند به صورت انواع اسنک ساده یا شکلاتی و ترکیبی با دانه های دیگر مثل کنجد و امثال آن برای تغذیه سالم کودکان به کار رود.

تهیه این محصول برای اولین بار در ایران با ساخت دستگاه ویژه پس از دو سال توسط محققان ایرانی صورت گرفت. اکنون این محصول به عنوان مواد خام برنج پفی با دراژه کردن (روکش کردن با شکلات و غیره) در حد محلی به فروش می رسد.

هدف اصلی این گروه از محققان تولید نان های ویژه با برنج و بدون گندم بوده که در این زمینه نیز موفق شده اند اما به دلیل کمبود بودجه لازم طرح متوقف شده است. این محصول قابلیت تجاری سازی عمومی و قدرت صادرات بالا را نیز داراست.

این گروه از محققان اخیراً  ارتباطاتی با شرکت های آلمانی داشته اند که مورد پذیرش آنها بوده است تا این محصول در این کشور نیز به تولید برسد. این طرح توسط احمد معذوری به ثبت اختراع رسیده است.

منبع : mehrnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها