راه حل نظامی در برابر همه پرسی کردها؟

راه حل نظامی در برابر همه پرسی کردها؟
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 03:27

یک مقام عراقی به احتمال به کار گیری راه حل نظامی در برخورد با اصرار کردها بر برگزاری همه پرسی اشاره کرد.

العالم - العراق

صلاح عبدالرزاق از رهبران حزب الدعوه عراق – به رهبری نوری المالکی – گفت: بغداد به هیأت مذاکره کننده کردها اعلام کرده که اگر آنها تلاش کنند دولت مرکزی را در موضوع همه پرسی در برابر کار انجام شده قرار دهند، ممکن است بغداد از راه حل های نظامی استفاده کند.

روزنامه کردی "آژانس" نزدیک به دستگاه اطلاعات و امنیت سلیمانیه به نقل از عبدالرزاق نوشت: ائتلاف دولت قانون به هیأت مذاکره کننده کردها اعلام کرده است در صورت تلاش برای مواجه کردن بغداد با کار انجام شده درباره مناطق مورد اختلاف بین کردها و بغداد، ممکن است دولت مرکزی برای جلوگیری از عدم نقض قانون اساسی از راه حل های نظامی بهره گیرد.

وی افزوده است: در صورت برگزاری همه پرسی، کردها با انزوای منطقه ای و بین المللی مواجه خواهند بود.

این عضو ارشد حزب الدعوه با اشاره به اینکه همه پرسی به منزله نقض قانون اساسی کنونی عراق است تصریح کرد: به هیأت کردها پیشنهاد کردیم برای حل مشکلات معلق مانده بین طرفین، قانون اساسی به حالت تعلیق دربیاید.

این صلاح عبدالرزاق افزود: برخلاف آنچه شایع شده است، هیأت کردها درخواست دیدار با نوری المالکی را مطرح کرد و دیدار طرفین به موضوع همه پرسی و پیامدهای احتمالی آن اختصاص داشت و در این دیدار هیچ موضوع مورد اختلاف دیگری، مطرح نشد. همچنین به این هیأت اعلام شد دولت قانون با همه تلاش ها برای تقسیم عراق مخالف است.

یادآور می شود منطقه کردستان عراق هفته گذشته، یک هیأت سیاسی را با هدف مذاکره با مقامات عراقی درباره همه پرسی چهارم مهر ماه آینده به بغداد ارسال کرده بود.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها