ادعای عجیب ترکیه در عرصۀ مبارزه با داعش

ادعای عجیب ترکیه در عرصۀ مبارزه با داعش
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 23:14

ترکیه مدعی است در مبارزه با داعش کاری انجام داده است که ‏55 کشور دیگر مدعی مبارزه با این گروه، انجام نداده اند!

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا، عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپا ترکیه، چهارشنبه در سخنانی درباره ضرورت مبارزه با تروریسم اعلام کرد؛ ترکیه به تنهایی در مبارزه با داعش کاری انجام داده است که مجموع 55 کشور انجام نداده اند.

وی افزود: با عملیات نظامی که ترکیه در خاک سوریه انجام داد ما توانستیم هسته های این گروه را در امتداد مرز سوریه و ترکیه نابود کنیم.

وی از جامعه بین المللی، به ویژه سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان های غیر دولتی و نهادهای فعال در امور حقوق بشری که مبارزه ترکیه با داعش را قدر نمی نهد انتقاد کرد و گفت:‏ کاری که ما در مبارزه با داعش تاکنون انجام داده ایم 55 کشور دیگر که مدعی مبارزه با این گروه هستند انجام نداده اند.‏

چلیک خاطر نشان کرد در مبارزه با تروریسم نباید سیاست یک بام و دو هوا به اجرا گذاشته شود. اگر ما می خواهیم با تروریسم مبارزه کنیم باید با همه گروههای ترویستی مبارزه کنیم. مبارزه با گروههای تروریستی باید سازمان تروریستی فتح الله گولن و حزب کارگران کردستان(پ ک ک) را نیز در بر گیرد.

به عنوان مثال، هنگامی که داعش عملیات تروریستی در کشورهای اروپایی انجام می دهد ترکیه همیشه با دولت و ملت های اروپایی ابراز همبستگی کرده است اما هنگامی که حزب کارگران کردستان (پ ک ک) عملیات تروریستی در ترکیه انجام می دهد آیا واقعا کشورهای اروپایی چنین کاری انجام می دهند؟ آیا با ترکیه اعلام همبستگی می کنند؟ درباره اقدامات و عملیات تروریستی نباید تفاوت قائل شد.

چلیک افزود اگر اتفاقات و حوادثی که در ترکیه روی داد در کشورهای اروپایی روی می داد آنها بدون شک و تردید اقدامات بسیار قاطعی را به اجرا می گذاشتند و مرزهای خود را می بستند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود در همین ارتباط چنین گفت:‏ برخی کشورها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، را هدف قرار می دهند اما واقعیت آن است که آنها خود ترکیه را هدف قرار داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها