مهم ترین اهداف ارتش های لبنان و سوریه از زبان دبیرکل حزب الله

مهم ترین اهداف ارتش های لبنان و سوریه از زبان دبیرکل حزب الله
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 22:18

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی که امشب از شبکه العالم به صورت زنده در حال پخش است تاکید کرد :  هدف اصلی لبنان رسیدن ارتش به مرز های لبنان و سوریه ، تامین امنیت آن و مشخص شدن سرنوشت نظامیان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سید حسن نصرالله با تبریک به موفقیت ها و پیروزی های نیروهای ارتش لبنان و سوریه و رزمندگان حزب الله در الجرود افزود : هدف اصلی کشور سوریه بیرون راندن "داعش" از منطقه القلمون غربی است.

وی افزود :ما برای تمام اهداف لبنانی و سوری می جنگیم به این دلیل که این نبرد را نمی توان جدا نمود.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: یکی از اهداف نبرد در بلندی های عرسال برقراری امنیت در مرزهای لبنان و سوریه و بازگرداندن نظامیان ربوده شده است. از اهداف نبرد بلندی های القلمون غربی نیز پایان دادن به حضور داعش در القلمون و برقراری امنیت راه دمشق بود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: موفقیت های تحقق  یافته در جبهه های لبنان و سوریه در نبرد آزادسازی الجرود بسیار عظیم است.  

وی با تاکید براینکه ارتش لبنان اقدامی دقیق و حرفه ای با کمترین تلفات انسانی و خسارات مادی انجام داده است ، یادآور شد : مساحت زمین های آزاد شده از داعش 120 کیلومتر مربع است که ارتش 100 کیلومتر مربع و مقاومت 20 کیلومتر مربع را آزاد کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه تروریست های داعش در وسط منطقه گسترده عملیاتی محاصره شده اند، خاطرنشان کرد: تروریست ها دچار تشنج زیاد شده و در جست و جوی هر نوع سازش هستند.

وی افزود: فرماندهی داعش اهمیتی به خروج تروریست های خود از منطقه نمی دهد و می خواهد کشته شوند

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: تمام عوامل تحقق پیروزی قاطع و نزدیک موجود است و مساله فقط وقت است

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد:  شماری از تروریست های داعش و خانواده های آنان خود را به مقاومت تسلیم کردند.

وی همچنین تاکید کرد : روحیه ارتش های لبنان و سوریه و حزب الله بسیار عالی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : به همان سناریوی سابق با النصره رسیدیم و دو خط وجود دارد که در میدان و گفت و گو فعالیت می نمایند که فتح جدیدی در سوریه است

وی افزود: ارتش سوریه و حزب الله متعهدند اولین بند گفت و گو با داعش موضوع نظامیان ربوده شده باشد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد : هدف از گفت و گو آن است که داعش در جرود لبنان و سوریه باقینمانده و سرنوشت سربازان لبنانی ربوده شده مشخص شود.

وی با ا شاره به اینکه ملت لبنان در آستانه یک پیروزی بسیار عظیم است، افزود: ما معتقدیم جداسازی نبردها در بلندی های لبنان و سوریه امکان پذیر نیست . پیروزی هایی که در دو جبهه بلندی های لبنان و سوریه محقق شده بسیار بزرگ است. ارتش لبنان عملیات دقیق و حرفه ای را در مراحل پیشین نبرها با حداقل هزینه  و کسب نتایج عالی به انجام رسانده است. 

وی گفت: نباید برای نبردها در بلندی های لبنان و سوریه سقف زمانی تعیین کرد. داعش دوباره از افراد غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و این مسأله باعث شده است پیروزی در این عملیات به تعویق بیافتد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: در مورد نحوه تعامل با جبهه النصره در بلندی های عرسال به سناریوی قبلی رسیدیم، یعنی ایجاد خط گفتگو همراه با جنگ. گفتگو در داخل خاک سوریه و بنا به درخواست سرکردگان افراد مسلح انجام شد. آتش بس قبل از رسیدن به هرگونه توافقی برقرار نخواهد شد. هدف از انجام شدن گفتگوها محقق ساختن اهداف عملیات نظامی در خاک سوریه و لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: به فرماندهی داعش می گویم که تصمیم به نبرد سرنوشت ساز است و وقت زیادی باقی ، نمانده است.

وی گفت: سفارت آمریکا برخی از رسانه ها را نسبت به همسویی با حزب الله پس از نبرد جرود عرسال تهدید کرده است.

سید حسن نصرالله یادآور شد: حکومت آمریکا ناراحت است که مقاومت لبنان به سطحی رسیده که گروه های تکفیری را له کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها در ارتباط با عملیات مقاومت علیه تروریست ها در مرزهای سوریه و لبنان خاطرنشان کرد: برخی رسانه های خاضع مشروعیتشان را از دست داده اند و این سقوط اخلاقی و انسانی است.

وی همچنین از همکاری مشترک ارتش و مقاومت به نیکی یاد کرد و گفت: آن چه همه منتظر تکمیل آن هستند نتایج معادله طلایی "ارتش و مقاومت" به اضافه ارتش سوریه است.

وی افزود: این تکامل میان جبهه های لبنان و سوریه است که این پیروزی ها را تسریع بخشید.

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها