درخواست سازمان های حقوقی برای معلوم شدن سرنوشت حسین العلوی

درخواست سازمان های حقوقی برای معلوم شدن سرنوشت حسین العلوی
شنبه 4 شهريور 1396 - 18:16

تعدادی از سازمان های غیردولتی بین المللی، رژیم بحرین را به ارائه اطلاعات درباره سید علوی حسین العلوی شهروند بحرینی که درکشور ناپدید شده است، فرا خوانده و خواهان پی بردن به  سرنوشت وی و آزادی او شدند.

العالمبحرین

به گزارش العالم، چند سازمان غیردولتی یبین المللی از جمله سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر دربحرین و سازمان عفو بین المللی با ارسال نامه ای به دولت بحرین، از رژیم آل خلیفه خواستند که درباره سرنوشت سید علوی حسین العلوی شهروند بحرینی ناپدید شده ، اطلاعاتی را ارائه دهد.

سید علوی حسین العلوی بیش از 9 ماه است که از سوی مسئولان رژیم آل خلیفه در بحرین ناپدید شده است و خانواده وی هیچ اطلاعی از سرنوشت او  و اتهامات وارد شده به او ندارند.

سازمان های یاد شده از دولت بحرین خواستند که سریعاً مکان بازداشت سید علوی و اتهامات وارد شده به وی را اعلام نمایند و به او اجازه دهند که با خانواده اش ارتباط برقرار کند و بتواند از حق درمان پزشکی برخوردار شود و آزاد گردد.

در نامه سازمان های غیر دولتی بین المللی آمده است که شبانگاه بیست و چهارم اکتبر سال 2016 چهار مرد مسلح علوی حسین العلوی  را در محل کارش دستگیر کرده و تلفن و رایانه او را مصادره کردند.

همسر العلوی ساعاتی بعد برای اطلاع از سرنوشت همسرش به مرکز پلیس مراجعه کرد اما ابتدا با اظهار بی اطلاعاتی ماموران آن مرکز در این زمینه مواجه شد. با این وجود حدود چهل و پنج دقیقه پس از مراجعه همسر علوی به مرکز پلیس، یکی از کارکنان آن مرکز در تماس تلفنی تایید کرد که علوی دستگیر شده و نزد اداره تحقیقات مرکزی نگهداری می شود؛ اما در مراجعه های بعدی این مرکز نیز موضوع دستگیری و نگهداری حسین العلوی را تکذیب کرد. 

215

 

پربیننده ترین خبرها