ادامه اعتراض های اهالی الفوعه و کفریا در سوریه +تصاویر

ادامه اعتراض های اهالی الفوعه و کفریا در سوریه +تصاویر
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 05:21

ساکنان شهرکهای الفوعه و کفریا در استان ادلب سوریه برای چهل و هفتمین روز به اعتصاب و اعتراض خود به محاصره  این شهر ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم ، ساکنان  این دو شهرک شیعه نشین متشکل از زنان و مردان و کودکان در تظاهرات خود خواستار پایان یافتن محاصره دوساله تروریست ها براین مناطق شدند.

کودکان وسایر ساکنان الفوعه و کفریا با در دست داشتن پلاکاردهایی با محورهای پایان یافتن سریع محاصره و ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم تحت محاصره این شهر به اعتراض و راهپیمایی خود ادامه دادند.

طی شش ماه گذشته مردم الفوعه و کفریا هیچ کمک انسان دوستانهای دریافت نکرده اند و به همین دلیل از نظر غذایی و دارویی در تنگنای شدیدی قرار گرفته اند.

مردم معترض خواستار اجرای کامل توافق نامه موسوم به “توافقنامه شهرهای چهارگانه” و مشخص شدن سرنوشت مفقودان انفجار منطقه ی راشدین و ارسال کمک های فوریِ مردمی به این دو شهر شدند.

براساس توافقنامه دولت و گروههای مسلح موسوم به توافقنامه شهرهای چهارگانه مرحله اول عملیات اخراج گروههاي مسلح و خانواده هايشان از شهرهای زبدانی و مضايا در حومه دمشق، در مقابل خارج کردن غيرنظاميان و نيروهاي مردمی از شهرهای  فوعه و کفریا در حومه ادلب  اواخر فروردین ماه امسال پس از چهار روز توقف به علت انفجار در منطقه الراشدين حلب به پايان رسيد.

اجراي اين مرحله از توافق پس از آن انجام گرفت که چند روز قبل از آن در مرحله قبل توافق، حدود پنج هزار نفر از جمله 1300 نفر از نيروهای مدافع شهرهای کفريا و الفوعه به حلب منتقل شدند و در مقابل، 2200 نفر از جمله 400 عنصر مسلح مضايا و زبداني به حومه ادلب منتقل شده اند.

یادآور می شود روز بیست و ششم فروردین ماه هنگامی که اهالی فوعه و کفریا در چارچوب توافق شهرهای چهارگانه با اتوبوس در حال انتقال به مناطق تحت کنترل دولت بودند، تروریست ها یک خودرو حامل مواد منفجره را در توقفگاه اتوبوس ها منفجر کردند که منجر به شهادت دست کم صد نفر و مجروح شدند دهها نفر از مردم بیگناه شد و عده ای همچنان در شمار مفقودان این حادثه به شمار می آیند.

پربیننده ترین خبرها