خبرنگار آمریکایی در درگیری سودان جنوبی کشته شد

خبرنگار آمریکایی در درگیری سودان جنوبی کشته شد
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 19:25

درگیری ها میان نیروهای دولتی و شورشیان در سودان جنوبی موجب شد یک خبرنگار آمریکایی به همراه 18 شهروند این کشور جان خود را از دست بدهند.

العالم ـ آفریقا

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از جوبا به نقل از مقامات محلی و دیپلمات های آمریکایی گزارش داد که کریستوفر آلن، خبرنگار آمریکایی هنگام پوشش خبر این درگیری ها شهر 'کایا' در استان 'یی ریور' در نزیکی مرز اوگاندا جان خود را به همراه 18 تن از دست داد.
براساس این گزارش، هیچ یک از طرفین مسئولیت آغاز درگیری نپذیرفته و به همین علت مشخص نشده که این خبرنگار و عکاس آزاد آمریکایی از سوی کدام طرف کشته شده است.
این گزارش حاکی است که آلن 26 ساله برای خبرگزاری های مختلف آمریکایی و حتی شبکه تلویزیون الجزیره قطر کار می کرد و مدتی نیز در درگیری های داخلی اوکراین حضور داشته است.
به گزارش ایرنا، سودان جنوبی که از سال 2011 استقلال خود را از سودان اعلام کرد، از سال 2013 با جنگ داخلی روبه رو شده است. تاکنون بیش از 300 هزار نفر در طول درگیری ها میان گروه های مختلف و نیروهای دولتی کشته شده اند.
یک سخنگوی ارتش سودان جنوبی امروز در گفت و گو با فرانس پرس گفت که آلن که مدتی در اوگاندا به سر می برد و حق ورود به خاک سودان جنوبی را نداشت غیرقانونی وارد این کشور شد و جان خود را بر سر این اقدام داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها