فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب با فرمان رهبر انقلاب/ از این پس به سربازان ویزا داده می‌شود

بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب با فرمان رهبر انقلاب/ از این پس به سربازان ویزا داده می‌شود
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 19:21

فرمانده نیروی انتظامی درباره مشمولان غایب گفت: افرادی که غیبت سه‌ماه یا شش‌ماه دارند اگر تا قبل از 22 بهمن 96 مراجعه کنند اضافه‌خدمت نخواهند داشت.

العالم - ایران | اجتماعی

سردار حسین اشتری در همایش یک‌روزه مدیران و معاونان سازمان وظیفه عمومی در جمع خبرنگاران درباره آخرین اخبار نظام وظیفه و مشمولان گفت: آخرین برنامه‌ها و تدابیری که از ستاد کل ابلاغ شده به اطلاع همکاران رسید و تاکید شد تا بتوانیم در راستای خدمت به سربازان فعال‌تر از گذشته انجام وظیفه کنیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که نیروی انتظامی در سازمان نظام وظیفه دارد و پس از هفته نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد ارائه ویزا به مشمولانی است که درخواست خروج از کشور را دارند.

سردار اشتری در این‌باره توضیح داد: این سربازان بدون حضور مستقیم به مراکز دریافت گذرنامه می‌توانند از طریق سامانه وظیفه عمومی درخواست خود را ارایه دهند. همچنین مشمولانی که در حال تحصیل در دانشگاه و مراکز علمی هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه نظام وظیفه اطلاعات اولیه را ارسال کرده و پس از پایش  اولیه توسط سازمان نظام وظیفه و ارسال آن به دانشگاه و  تاییدیه و گواهی دانشگاه از طریق این سامانه به تمامی مرزها اعلام می‌شود که این افراد مشکل خروج از کشور را ندارند و سربازانی که قصد خروج از کشور را دارند می‌توانند بدون مراجعه حضوری از این امکان استفاده کنند. این اقدامات برای سرعت بخشیدن و دقت در کارها صورت گرفته است.

اشتری درباره معافیت مشولانی که غیبت دارند، گفت: مشمولان غایب که غیبت سه ماه و یا شش ماه دارند بنا به تدبیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا و ابلاغ آن به ستاد کل نیروهای مسلح اگر تا 22 بهمن 96 مراجعه کنند این غیبت حذف شده و اضافه خدمت نخواهند  داشت.

اشتری خاطرنشان کرد: مشمولان غایب خارج از کشور شامل همین قانون شده و اگر تا قبل از 22 بهمن مراجعه کنند بخشودگی خواهند داشت.

همچنین درباره جرائم ریالی غیبت سربازی بیش از 8 سال نیز گفت: طبق قانون کسانی که 8 سال از زمان معرفی آنها گذشته و هنوز مراجعه نکرده‌اند می‌توانند این مدت زمان را خریداری کنند البته نسبت به تحصیلات مشمولان مبالغ متفاوت است اما کمافی السابقه انجام خواهد شد.

سردار اشتری تصریح کرد: تاکید ما بر جوانان که همیشه در همه عرصه‌ها حضور دارند این است که در زمان مقرر به سربازی مراجعه کنند و این دوره را گذرانده و کسانی که مراجعه نمی‌کنند غایب محسوب می‌شوند و نمی‌توانند از یکسری خدمات از جمله خروج از کشور و استخدام در مراکز دولتی استفاده کنند بنابراین بهتر است افراد در موعد مقرر مراجعه کنند تا بتوانند زندگی خود را بدون مشکل سپری کنند.

اشتری بیان کرد: از 520 هزار ثبت‌نامی برای دریافت کارت معافیت تاکنون 320 هزار کارت در یک مدت کوتاه صادر شده همچنین بیش از 10 میلیون کارت پایان خدمت تعویض شده کسانی که هم هنوز برای تعویض کارت پایان خدمت مراجعه نکردند بهتر است هر چه سریع‌تر به مراکز پیش‌بینی شده مراجعه کنند تا بتوانند کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها