میانجی گری اسرائیل در پرونده آمریکایی‌ها در مصر

 میانجی گری اسرائیل در پرونده آمریکایی‌ها در مصر
يکشنبه 21 اسفند 1390 - 11:54

رييس جمهوري آمريکا از رژيم صهيونيستي به دليل "کمک" در آزادي آمريکايي هايي که در مصر در ارتباط با پرونده فساد مالي بازداشت شده بودند، قدرداني کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "معاریو" تأکید کرد: پس از شکست تلاشهای واشنگتن برای آزادی آمریکایی‌ها، کاخ سفید با مراجعه به دفتر نتانیاهو خواستار کمک اسرائیل برای آزادی آمریکایی ها شد. کاخ سفید معتقد بود که اسرائیل می تواند به دلیل همکاری های قوی امنیتی با مصر، به آمریکا در حل این پرونده کمک کند."

معاریو افزود: "نخست وزیر اسرائیل فورا پس از این درخواست اسحاق مولخو نماینده ویژه خود را به قاهره فرستاد تا از تأثیر اسرائیل بر مصر در ارتباط با این پرونده استفاده کند .. مولخو در این مأموریت موفق شد و به آمریکایی ها اجازه داده شد خاک مصر را ترک کنند".

به نوشته معاریو، این نخستین بار نیست که مولخو برای چنین مأموریتهایی به مصر سفر می کند، به صورتی که وی در جریان آزادی و مبادله "ایلان گراپل" جاسوس متهم آمریکایی – اسرائیلی در قاهره نقش مهمی داشت.

معاریو افزود: هفته قبل در جریان میهمانی شام مشترک اوباما و نتانیاهو در کاخ سفید، رییس جمهوری آمریکا نزد مولخو رفت و شخصا از کمک او تشکر کرد.



آزادی ناگهانی آمریکایی های متهم در پرونده کمکهای مالی خارجی به گروه های مصری، این روزها به یکی از جنجالی ترین پرونده های داخلی مصر تبدیل شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها