برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات

برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات
پنج‌شنبه 9 شهريور 1396 - 18:39

پیام ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات قرائت شد.

العالم - عربستان

 

مراسم برائت از مشرکین در عرفات، برگزار شد.
در این مراسم عبادی-سیاسی که با قرائت آیات برائت از مشرکین و حضور گسترده حجگزاران ابراهیمی در محل بعثه مقام معظم رهبری آغاز شده، زایران ایرانی شعارهایی چون "امروز روز دفن مشرکین است"، "رژیم اشغالگر فلسطین، باید محو شود از روی زمین"، "این سخن جاوید روح خداست"، "ام الفساد قرن ما امریکاست"، و "مرگ بر امریکا و اسراییل" سر دادند.
 

قرائت پیام ولی امر مسلمین جهان  در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات

 

در بخش از این پیام  که حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی آن را قرائت کرد با اشاره به اهمیت فریضه حج آمده است : " تفرقه و ناامنی در درون امت اسلامی به نفع دشمن صهیونیستی و اشغالگران قدس است ".
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در این پیام، وظیفه نخبگان و برجستگان امت  اسلامی را روشنگری در این زمینه مهم برشمردند و مسایل فاجعه بار یمن و میانمار را از جمله مواردی دانستند که باید مورد توجه نخبگان جهان اسلام قرار گیرند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام همچنین یاد شهدای منا و مسجدالحرام را گرامی داشتند.
در مراسم برائت از مشرکین که در محل بعثه مقام معظم رهبری و با حضور گسترده حجگزاران ایرانی در عرفات درحال برگزاری است، حجت الاسلام والمسلمین  قاضی عسکر گفت: مراسم برائت از مشرکین  مبتنی بر آیات قران است.
قاضی عسکر با اشاره به آیات برائت از مشرکین در سوره توبه و دیگر آیاتی که تبری از مشرکان و سردمداران کفر و شرک را جزو ضروری از ایمان برمی شمارد و نیز بیان  احادیث صحیح و متواتر در این زمینه، برائت از مشرکین و بت های امروزی را ضروری بر شمرد.
وی امام راحل را زنده کننده حج ابراهیمی دانست و افزود: از این روست که در جوار مکه شهر احدیت، زایران این شعار را بزرگ می دارند.
نماینده ولی فقیه درسازمان حج و زیارت  با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ، به حج و مراسم برائت از مشرکین به عنوان عمل عبادی می نگرد و در پی بهره برداری سیاسی از حج نیست، افزود: مراسم سالانه حج، ظرفیت مهمی برای استفاده به نفع مسلمین دارد.
 

قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات قرائت شد

 

در این قطعنامه با تاکید بر وحدت جهان اسلام و مساله محوری فلسطین و قدس شریف، فتنه تکفیری ها و تلاش برخی کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، و همچنین دخالت های امریکا در جهان اسلام محکوم شده است. 
حجگزاران در این قطعنامه از استادگی و مبارزه محور مقاومت با داعش و تکفیری ها اعلام حمایت کردند.
حمایت از دولت دوازهم در ضرورت پرداختن و توجه به تولید و اشتغال از دیگر بندهای قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین روز عرفه در سرزمین عرفات در حج سال ۱۳۹۶ بود.

حج گزاران با فریادهای "الله اکبر خامنه ای رهبر"، بندهای قطعنامه پایانی مراسم را تایید کردند.

 

پربیننده ترین خبرها