طوفان کاربران شبکه‌های اجتماعی برای "چشم بثینه"/ دختربچه یمنی که ۷ عضو خانواده‌اش شهید شدند + تصاویر

طوفان کاربران شبکه‌های اجتماعی برای
پنج‌شنبه 9 شهريور 1396 - 23:40

در یکی از تصاویر منتشر شده از بثینه او تلاش می‌کند تا با دستان کوچکش چشم راستش را باز کند که این اقدام او بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

العالم -یمن

بثینه دختر ۵ ساله تنها بازمانده یک خانواده یمنی است که همگی در بمباران منزلشان در منطقه فج عطان در جنوب صنعاء توسط جنگنده‌های سعودی به شهادت رسیدند.

او که وضعیت جسمی و روحی مناسبی ندارد درباره چگونی پدر و مادر و پنج برادر و خواهرش می گوید برادر و خواهرهام رفتند، رفتند بهشت. صورت من هم زخمی شده موشک‌ها با من این کار را کردند.

آثار بمباران محله عطان و وحشی‌گری متجاوزان را می‌توان در چهره زخمی این دختربچه بی‌گناه یمنی مشاهده کرد.

بثینه نمی‌داند که چه سرنوشتی در انتظارش است. ضربه روحی که به این دختربچه وارد شده قطعا سال‌های متمادی او را رها نخواهد کرد.

عمه بثینه می‌گوید هنوز متوجه نیست چه بلایی سرش آمده، وضعیت روحی او گاهی عادی است و گاهی هم اصلا حرفی نمی‌زند و ساکت است خداوند عاملان این جنایت را نابود کند.

این دختربچه یکی از قربانیان جنگی است که حتی کودکان هم از آن در امان نیستند. نماینده یونیسف در صنعاء به تازگی اعلام کرد فقط در دو ماه اخیر بیش از چهار صد کودک یمنی به شهادت رسیده‌اند.

عموی بثینه نیز می‌گوید پیام ما برای جامعه جهانی و سازمان ملل این است که به کودکان یمن رحم کنند اگر در این جنگ ویرانگر کودکان آنان آسیب می‌دیدند واکنششان چه بود؟

بثینه هنوز از شدت و دردناکی اتفاقی که برای او و خانواده اش اتفاق افتاده اطلاع ندارد اما در آینده نزدیک متوجه خواهد شد که این بلاها رژیم سعودی بر سر خانواده و کشورش آورده است.

آثار حمله جنگنده‌های سعودی بر چشمان بثینه واکنش شبکه‌های اجتماعی را نیز در پی داشته است.

در یکی از تصاویر منتشر شده از بثینه او تلاش می‌کند تا با دستان کوچکش چشم راستش را باز کند. همین اقدام او بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است و صدها نفر از کاربران در اعلام همبستگی با این دختربچه تصاویر خود را که شبیه به او منتشر کرده‌اند.

منبع: ابنا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها