بیماری‌ مخصوص مجرد‌ها که متاهل‌ها به آن مبتلا نمی‌شوند!

بیماری‌ مخصوص مجرد‌ها که متاهل‌ها به آن مبتلا نمی‌شوند!
پنج‌شنبه 9 شهريور 1396 - 22:11

افرادی که ازدواج می‌کنند، به طور کلی رژیم غذایی سالمی دارند و به همین دلیل کمتر به بیماری‌هایی که در اثر بی تحرکی و استرس به وجود می‌آیند، مبتلا می‌شوند.

العالم - گوناگون

 

براساس پژوهش‌های محققان دانشگاه آستون انگلستان، زوج هاکمتر از مجرد‌ها به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند.

همچنین زوج ها در صورت ابتلا به بیماری از خود مراقبت بیشتری به عمل می‌آورند و مراجعه به پزشک، انجام آزمایش‌های تشخیصی و مصرف دارو‌ها را به یکدیگر یادآوری می‌کنند.

کارشناسان با مطالعه بر روی 2 گروه افراد مجرد و ازدواج کرده دریافتند درصد ابتلا به چربی خون ۱۶ درصد، دیابت ۱۴ و فشارخون بالا تنها ۱۰ درصد است که آمار بسیار کمتری به نسبت افراد مجرد است.


همچنین افرادی که دچار مشکلات عاطفی از جمله طلاق یا مرگ همسر می‌شوند بیش از دیگران در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

در تحقیق همسویی دانشمندان دانشگاه بیرمنگام انگلستان دریافتند زوج ها ۱۴ درصد بیشتر از افراد مجرد پس از سکته قلبی شانس بهبود و زنده ماندن دارند.


ازدواج باعث ایجاد عشق و علاقه بین زوج‌ها و مراقبت آن‌ها از همدیگر می‌شود، افرادی که ازدواج می کنند، به طور کلی  رژیم غذایی سالمی دارند به ویژه اگر دارای فرزند باشند، امید به زندگی در آن‌ها بالاتر است و به همین دلیل کمتر مبتلا به بیماری‌هایی می‌شوند که در اثر رژیم غذایی ناسالم یا بی تحرکی و استرس به وجود می‌آیند.

براساس پژوهش‌ها افراد مجرد بیشتردر خطر ابتلا به افسردگی، چاقی، پرخاشگری، دیابت، بیماری‌های روانی، کم تحرکی، بی انگیزگی و حتی آسیب‌های اجتماعی، چون ازدست دادن شغل، مصرف مواد دخانی و اعتیاد قرار دارند.


نتیجه این پژوهش در جدیدترین کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در شهر بارسلونای اسپانیا منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها