واکنش نماینده کُرد به سوزاندن پرچم عراق در کردستان

واکنش نماینده کُرد به سوزاندن پرچم عراق در کردستان
يکشنبه 12 شهريور 1396 - 23:36

نماینده کُرد پارلمان عراق سوزان پرچم عراق از سوی برخی جوانان کُرد را محکوم کرد و از مسعود بارزانی خواست در قبال این رفتارها سکوت نکند.

العالمعراق

"ریزان شیخ دلیر" نماینده کرد پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که زمان برگزاری همه پرسی استقلال کردستان نزدیک می شود، در برخی استان های عراقی شاهد واکنش هایی هرچند به شیوه نادرست نسبت به این همه پرسی هستیم و نیز دیده می شود که دربرخی محافل جوانان، از لحن فرقه گرایانه استفاده می شود.

سومریه نیوز با انتشار این خبر نوشت: این نماینده کرد در بیانیه خود افزود:"ادامه این قبیل رفتارهای منفی از سوی جوانان کُرد و واکنش جوانان عرب و سوزاندن پرچم عراق، پدیده ای نادرست و مردود است که ما آن را نمی پذیریم و باید موضعی درست و شفاف در این خصوص اتخاذ شود.

وی گفت: مساله همه پرسی امری ملی و قانونی و مربوط به کردهاست و نیازی به سوزاندن پرچم برای بیان این مساله در برابر افکار عمومی نیست و من به عنوان نماینده پارلمان عراق، این اقدام غیرمسئولانه را محکوم می کنم و از مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان می خواهم این قبیل رفتارهای نادرست را نپذیرد.

شیخ دلیر همچنین از دادستان کل و وزارت کشور خواست متهمان اقدام نادرست سوزاندن پرچم عراق را دستگیر و مطابق قانون محاکمه کنند.

به تازگی شبکه های اجتماعی تصویر گروهی از جوانانی را منتشر کردند که پرچم عراق را به آتش کشیدند.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها