کشورهایی که هدف حمله احتمالی کره شمالی هستند + ویدیو

دوشنبه 13 شهريور 1396 - 21:43

یک روزنامه انگلیسی در گزارش خود به کشورهایی اشاره کرد که ممکن است پیونگ یانگ آنها را با بمب هیدروژنی هدف قرار دهد.

العالم ـ آسیا

 روزنامه انگلیسی "دیلی میرور" آورده است که کره شمالی موفق شده چندین نوع موشک بالستیک دوربرد را توسعه دهد به گونه ای که می توان کلاهک هسته ای کوچک بر آنها نصب کرد تا بتوانند چندین کشور غربی را هدف قرار دهند.

کارشناسان تاکید می کنند که توسعه این موشکها و کلاهک های هسته ای ترس و نگرانی های فزاینده ای درباره احتمال وقوع جنگ جهانی جدیدی بوجود آورده اند. کارشناسان از اقدام پیونگ یانگ در توسعه موشکهای دوربرد که می توانند کشورهای دورتری مانند انگلیس و آمریکا را هدف قرار دهند، به شدت نگرانند.

​کره شمالی توضیح داد که پیونگ یانگ دو موشک بالستیکی قاره پیمای هواسونگ14 آزمایش کرده است.

موشک بالستیکی هواسونگ-14 که بیونگ یانگ در 4 جولای گذشته آزمایش کرده است، بیش از 10 هزار کیلومتر برد دارد که می تواند لندن و نیز شهرهایی مانند واشنگتن و نیویورک را در تیررس حملات خود قرار دهد.

موشک بالستیکی جدید می تواند اغلب شهرهای بزرگ امریکا را نشانه بگیرد و انگلیس و فرانسه و کشورهای غربی هم در تیررس آن هستند.

یادآور می شود که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هفته گذشته هشدار داد که موشکهای پیونگ یانگ می توانند به آسانی به اروپا برسند و فقط یک تهدید مستقیم برای همسایگان کره شمالی به شمار نمی رود.

گزارشهای اطلاعاتی کره جنوبی نشان می دهد که همسایه شمالی برای شلیک موشک بالستیکی دیگری برنامه ریزی می کند که به گفته "دیلی میرور" می تواند نشان دهد که تهدیدها ممکن است بسیار واقعی باشند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها