انتخابی جام جهانی، سوری‌ها را متحد کرده است

انتخابی جام جهانی، سوری‌ها را متحد کرده است
سه شنبه 14 شهريور 1396 - 05:32

بازی روز سه شنبه تیم ملی سوریه با ایران که احتمال دارد راه را برای صعود سوریه به جام جهانی 2018 روسیه باز کند، بعد از سالها سوری‌ها را متحد کرده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، بازی تعیین کننده روز سه شنبه مقابل تیم ملی فوتبال ایران که احتمال دارد راه را برای صعود سوریه به جام جهانی 2018 روسیه باز کند رویداد ورزشی است که نخستین بار بعد از شش سال جنگ خونین سوری ها را متحد کرده است.

 

ساکنان مناطق تحت اشغال گروه های مسلح  و کسانی که در مناطق تحت کنترل حکومت سوریه زندگی می کنند و همچنین کردها که در پی خود مختاری هستند به پیروزی در این بازی فکر می کنند که می تواند برای لحظه ای باعث فراموشی این مناقشه منجر به کشته شدن بیش از 330 هزار نفر از مارس 2011 تاکنون شود.

 علی در قهوه خانه کوچک خود در مرکز دمشق آخرین مقدمات را پیگیری می کند. او سه شنبه شب میزبان بیش از 500 تماشاگر این دیدار انتخابی جام جهانی خواهد بود که سوریه در تهران به مصاف ایران، متحد بزرگ حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه می رود.

دیداری تعیین کننده برای سوریه که بخت زیادی دارد تا نخستین بار به جام جهانی صعود کند. جام جهانی تابستان 2018 در روسیه برگزار خواهد شد.

اما سوریه نمی تواند به تنهایی سرنوشت خود را رقم برند و باید در این دیدار به پیروزی برسد و امیدوار باشد کره جنوبی از ازبکستان شکست بخورد.

در صورت شکست یا مساوی سوریه احتمال دارد به مرحله پلی آف صعود کند. اگر ازبکستان نتیجه ای بهتر از سوریه کسب نکند و چین در قطر به پیروزی پر گل نرسد سوریه به پلی آف راه می یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها