جشن و شادی مردم دیرالزور به دنبال شکسته شدن محاصره

جشن و شادی مردم دیرالزور به دنبال شکسته شدن محاصره
سه شنبه 14 شهريور 1396 - 16:11

مردم شهر دیرالزور در شمال سوریه که ساعاتی قبل پس از هزار و 146 روز با حمله گسترده نیروهای ارتش از محاصره تروریست های داعش خارج شدند، به شادی و شعف در خیابان های این شهر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم اهالی شهر دیر الزور در شمال سوریه از سال 2014  از سوی گروه تروریستی داعش در محاصره قرار گرفتند و  با کمک واحدهایی از ارتش سوریه طی این مدت با مقاومت در برابر این گروه تروریستی، هرگز تسلیم نشدند.

یادآور می شود ساکنان دیرالزور یکشنبه شب گذشته هم با شنیدن خبر نزدیک شدن نیروهای ارتش به این شهر و شکستن محاصره، به شادی پرداختند، اما تروریست های داعش در حرکتی ناجوانمردانه تجمع آنان را هدف خمپاره قرارداده و پنج تن را به شهادت رسانده و  عده ای را مجروح کردند. 

اکنون در هزار و  صد و چهل وششمین روز این محاصره  نیروهای  ارتش سوریه خود را به نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به نیروهایی که در پادگان لشکر 137 ارتش که در اطراف دیرالزور مستقر بودند رسیدند و به این ترتیب محاصره این شهر شکسته شد. 

نیروهای لشکر 137 در بیش از سه سال گذشته در برابر حملات داعش به شهر دیرالزور مقاومت کرده و مانع از سقوط این شهر شده بودند.

شهر دیرالزور در شمال شرقی سوریه نزدیک مرزهای عراق قرار دارد. مساحت آن بیش از 33 هزار کیلومتر مربع است و 1 میلیون و 400 هزار نفر سکنه دارد. به طور کلی ساکنان آن کشاورز هستند و ستون اول اقتصاد سوریه محسوب می شود. رود فرات از آن عبور می کند و یکی از مهمترین منابع آبی سوریه محسوب می شود.

پربیننده ترین خبرها