فیلم لحظه پایان محاصره دیرالزور سوریه

سه شنبه 14 شهريور 1396 - 17:22

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن بعد از ظهر امروز با شکستن محاصره چند ساله دیرالزور در شمال سوریه ، با نیروهای مقاومی که طی سه سال گذشته مانع سقوط این شهر به دست داعش شدند، دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم تلویزیون سوریه با پخش تصاویری لحظه تاریخی رسیدن این نیروها به یکدیگر در مقر تیپ 137 که از سال 2014 مدافع این شهر در مقابل تجاوز تروریست های داعش بود را به نمایش گذاشت. 

به دنبال دستیابی به این پیروزی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به دنبال شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور بعد از ظهر امروز از تلاش نظامیان سوری حاضر در شهر و نظامیانی که در شکستن محاصره مشارکت داشتند قدردانی کرد.

اسد در تماس تلفنی با «رفیق شحاده» رئیس کمیته امنیتی دیرالزور، «حسن محمد» فرمانده یگان 17 و «عصام زهر الدین» فرمانده لشکر 104 گارد ریاست جمهوری از ایثار و فداکاری گسترده نظامیان برای پایان دادن به محاصره دیرالزور قدردانی کرد. 

نهاد ریاست جمهوری سوریه هم امروز سه شنبه بیانیه ای درباره شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: "نیروهای ارتش سوریه و نیروهای متحد و هم پیمانان آنها با شکست محاصره دیرالزور که بیش از 3 سال ادامه داشت، به نیروهای  قهرمان گارد ریاست جمهوری و لشکر 17 که در طول محاصره در مقابل تروریستها از شهر دفاع میکردند، رسیدند".

مراسم جشن و پایکوبی به خاطر پیروزی ارتش سوریه و شکستن محاصره شهر دیرالزور که بیش از سه سال متوالی ادامه داشت، در محله های این شهر برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها