اجازه ای که ترامپ به ژاپن و کره جنوبی داد

اجازه ای که ترامپ به ژاپن و کره جنوبی داد
سه شنبه 14 شهريور 1396 - 21:05

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه (14 شهریور) اعلام کرد به ژاپن و کره جنوبی اجازه داده است که میزان خرید تسلیحات نظامی شان از آمریکا را افزایش دهند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش کرد ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه 14 شهریور در توئیتر خود نوشت: به ژاپن اجازه دادم خرید تجهیزات پیشرفته نظامی شان از ایالات متحده را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

این اظهارات ترامپ در حالی منتشر شد که رویترز روز دوشنبه (13 شهریور) گزارش داد پس از ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی، دولت سئول روز دوشنبه از توافق با واشنگتن برای لغو محدودیت های پیشین در مورد وزن کلاهک های مورد استفاده در موشک های کره جنوبی خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، توافق آمریکا و کره شمالی که متحد کلیدی اش در شرق آسیا است، پس از گفتگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور حاصل شده است.

بر اساس توافق کره جنوبی و آمریکا ، وزن کلاهک هایی که کره جنوبی می توانست روی موشک های خود سوار کند نباید از پانصد کیلوگرم تجاوز می کرد. این پیمان آخرین بار در سال 2012 میلادی اصلاح شده بود.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که کره شمالی به دنبال جنگ است.

درپی آزمایش های هسته ای و موشکی یک سال گذشته پیونگ یانگ، کره جنوبی و آمریکا پس از روی کار آمدن دولت مون جائه این در اواخر اردیبهشت ماه، گفتگو بر سر اصلاح پیمان را آغاز کردند.

هز چند محدودیت حداکثر برد موشک ها به قوت خود باقی مانده است، اما با لغو محدودیت وزن کلاهک ها، کره جنوبی از توان بالاتری برای مقابله احتمالی نظامی با همسایه شمالی خود برخوردار می شود.

طبق توافق، برد موشک های کره جنوبی نمی تواند از سقف هشتصد کیلومتر فراتر رود.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اشاره ای به اصلاح یا رفع این محدودیت نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها