پیش بینی سازمان ملل نشان داد

۳۰۰ هزار مسلمان روهینگیا از خشونت‌های میانمار به بنگلادش فرار می‌کنند

۳۰۰ هزار مسلمان روهینگیا از خشونت‌های میانمار به بنگلادش فرار می‌کنند
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 11:47

یک مقام رسمی سازمان ملل پیش بینی کرده است که حدود ۳۰۰ هزار مسلمان روهینگیا احتمالا از خشونت‌های شمال غرب میانمار به بنگلادش فرار خواهند کرد.

العالم - آسیا

یک مقام سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به کمبود کمک های غذایی اضطراری برای آوارگان روهینگیا، پیش بینی کرده است که حدود 300 هزار مسلمان روهینگیا با ترک استان راخین وارد بنگلادش خواهند شد تا از خشونت های خونین منطقه در امان باشند.

تازه ترین برآوردهای سازمان ملل نشان می دهد از آغاز موج جدید خشونت ها در میانمار در 12 روز گذشته بیش از 146 هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند.

دیپایان باتاچاریا سخنگوی برنامه جهانی غذا در بنگلادش در این باره تاکید کرد: تعداد مسلمانان روهینگیا که وارد بنگلادش می شوند به بیش از 120 تا 300 هزار نفر خواهد رسید.

افزایش چشمگیر آوارگان روهینگیا در مناطق مرزی بنگلادش، نیروهای امدادی را با کمبود شدید امکانات بهداشتی و غذایی روبرو کرده است. بسیاری از مسلمانان روهینگیایی بیمار و زخمی هستند. این در شرایطی است که نیروهای امدادی پیش از این نیز برای ارائه خدمات بهداشتی و غذایی به مسلمانان روهینگیا در بنگلادش با مشکلات و چالش های زیادی روبرو بودند.

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که بر اساس برآورد ورود 300 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش، 13.3 میلیون دلار منابع مالی بیشتر برای تامین اقلام و امکانات مورد نیاز آوارگان لازم خواهد بود.

منبع : تسنیم

پربیننده ترین خبرها