اتحاديه عرب خواستار گسترش روابط اقتصادی چين و كشورهای عربی شد

اتحاديه عرب خواستار گسترش روابط اقتصادی چين و كشورهای عربی شد
پنج‌شنبه 16 شهريور 1396 - 17:31

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور اقتصادی خواستار گسترش روابط چین و کشورهای عربی شد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری شین هوا، کمال حسن علی در حاشیه نمایشگاه چین و کشورهای عربی که در چین برگزار می شود، گفت: امروز چین جایگاه متمایزی  در جهان دارد و این جایگاهش در سایه تحولاتی است که اخیرا در عرصه بین المللی رخ می دهد که در پی آن پکن از لحاظ اقصادی، سیاسی و فرهنگی پیشرفت کرده است.
وی خاطرنشان کرد جایگاه بین المللی چین و همچنین نفوذ سیاسی این کشور سبب شده که پکن نقش فعال و مثبتی در  جامعه جهانی ایفا کند.
کمال افزود: چین امروز مانند بیست سال پیش نیست، چرا که چین به یک قدرت بزرگ سیاسی، اقتصادی و نظامی علاوه بر سابقه تمدنی اش در جهان تبدیل شده است.
کمال خاطرنشان کرد روابط کشورهای عربی و چین در دوره اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است؛ به خصوص پس از تأسیس انجمن همکاری های عربی و چین در سال 2004 حجم تبادل تجاری میان دو طرف  طی ده سال گذشته افزایش پیدا کرده است و روابط چین و کشورهای عربی از سال 2010 به یک سطح راهبردی رسیده است.
انجمن همکاری های چین و کشورهای عربی تا کنون 13 سال را پشت سرگذاشته است که در طول آن فعالیت ها و دستاوردها و نتایج زیادی محقق شده است و این انجمن به محوری برای همکاری های دوجانبه تبدیل شده است.
کمال اعلام کرد:تلاش های مشترکی که منجر به تشکیل انجمن همکاری های دوجانبه شد آغاز همکاری میان دوطرف نبود، بلکه ریشه های همکاری میان دو طرف به قبل تر می رسد؛ در چارچوب طرح کمربند و جاده نیز جهان عرب از اولویت های این طرح بزرگ خواهد بود چرا که محل برخورد راه های ابریشم دریایی و زمینی خواهد بود.
این مسئول اتحادیه عرب خاطرنشان کرد اطمینان دارد نمایشگاه چین و کشورهای عربی نقش بسزایی در تقویت روابط دو طرف داشته باشد

پربیننده ترین خبرها