هشدار صليب سرخ درباره بحران نا اميدی در نوار غزه

هشدار صليب سرخ درباره بحران نا اميدی در نوار غزه
جمعه 17 شهريور 1396 - 02:45

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ روز پنجشنبه هشدار داد ساکنان نوار غزه با توجه به  وضع فاجعه بار  انسانی در این منطقه امید خود را از دست داده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

پیتر مائورر Peter Maurer در پایان سفر سه روزه به فلسطین اشغالی و سرزمین های فلسطینی اعلام کرد شرایط زندگی در نوار غزه با توجه به اینکه دو میلیون جمعیت آن روزانه فقط سه تا چهار ساعت به  برق دسترسی دارند روز به روز بدتر می شود .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، مائورر اعلام کرد کمبود برق سبب شده است تا  در شبکه های توزیع آب و فاضلاب بحران ایجاد شود که پیامدهای جدی بر بهداشت عمومی دارد .
وی در کنفرانس مطبوعاتی در بیت المقدس گفت:  ما همواره می توانیم درباره این موضوع که چه کسی این تصمیم را گرفته است و به چه دلیل، بحث کنیم اما انتظار کشیدن تا اینکه پیامدهای انسانی آن نمایان شود فاجعه بار است و هرگز قابل قبول نیست .
رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ خاطر نشان کرد جدی ترین مسئله در نوار غزه وجود بحران نا امیدی در بین ساکنان آن است.
پیتر مائورر در این سفر با رئیس جنبش اسلامی حماس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.
نوار غزه که حدود دو میلیون جمعیت دارد از شش سال قبل با محاصره شدید اسرائیل رو به رو است. اسرائیل ساعت بسته بودن این گذرگاه تقریبا دایمی با مصر در مرز را از سال 2013 دو برابر کرده است.
غزه از سال 2007 تقریبا با جنگ داخلی رو به رو و سه جنگ با اسرائیل را تجربه کرده است.

پربیننده ترین خبرها