چند حاجی ایرانی امسال در عربستان فوت شدند؟

چند حاجی ایرانی امسال در عربستان فوت شدند؟
جمعه 17 شهريور 1396 - 21:15

آمار فوت شدگان ایرانی در موسم حج در عربستان به 14 نفر رسید.

 

العالم - ایران / اجتماعی

دکتر روستا رییس بیمارستان ایرانی در مدینه گفت: بانوی ایرانی که از مکه مکرمه برای عزیمت به ایران راهی فرودگاه مدینه منوره شده بود، به دلیل ایست قلبی به بیمارستان سعودی منتقل شد که متاسفانه جان باخت.

ربابه آزادگان قمی اعزامی از استان تهران به شماره کاروان 17016 که روز پنجشنبه در مدینه منوره جان باخت؛ نخستین زائر ایرانی بود که در مدینه منوره جان خود را از دست داد و شمار زائران فوت شده ایرانی در مناسک حج امسال با احتساب این زائر به 14 تن رسید. بگفته رییس بیمارستان مدینه منوره،بیمارستان و درمانگاه های مدینه با آمادگی کامل در حال خدمت رسانی به حجاج ایرانی هستند که این روزها از مکه مکرمه راهی مدینه منوره می شوند. دکتر حجت الله روستا افزود علاوه بر بیمارستان، چهار درمانگاه نیز به طور شبانه روزی در مدینه منوره فعال است.

وی اضافه کرد: درمانگاه های مدینه از حضور پزشکان و پرستاران زن نیز بهره مند هستند و خدمت رسانی به بانوان زائر بی وقفه در این مراکز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کادر درمانی و تخصصی بیمارستان مدینه منوره تکمیل و بخش های مختلف آزمایشگاهی و کلینیک های دیگر پزشکی در حال ارائه خدمات به حجاج هستند، افزود: خوشبختانه در حال حاضر هیچ یک از حجاج ایرانی در این بیمارستان بستری نیستند.

رییس بیمارستان ایرانی مدینه منوره اضافه کرد: تنها یک بیمار در حال حاضر به دلیل عفونت ریوی در بیمارستان سعودی مدینه بستری است که این بیمار هم از زائران مدینه نبوده و از حجاجی است که به صورت ترانزیت به فرودگاه مدینه منتقل می شوند؛ وضع عمومی این بیمار مناسب است و ظرف روزهای آتی مرخص خواهد شد.

شمار حجاج ایرانی(مدینه بعد) که از مکه مکرمه راهی مدینه منوره می شوند، تا پایان امروز از 11 هزار تن عبور می کند و در مجموع با حضور 82 کاروان به عدد 11 هزار 608 نفر خواهد رسید.

انتقال زائران ایرانی از مکه مکرمه به مدینه منوره که از روز سه شنبه (14 شهریور) آغاز شده است، تا روز 29 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها