سیل و تندباد چه بر سر خانه‌های مردم در گیلان و مازندران آورد + فیلم

جمعه 17 شهريور 1396 - 22:59

بارش شدید و کم نظیر باران در اکثر شهرستان های استان گیلان که از شامگاه پنجشنبه شروع شده بود، به سیلابی عظیم تبدیل شد و خسارات سنگینی به مردم منطقه تحمیل کرد.

العالم - ایران / اجتماعی

بارش باران که از روز گذشته در گیلان آغاز شد و به دلیل شدت بارش‌ها و در مدت‌زمان اندک منجر به راه افتادن سیلاب در نقاطی از گیلان شد، خیلی زود خسارت های سنگینی را متوجه مردم محلی و صدها خانواده گردشگری که برای تفریح به منطقه سفر کرده بودند را سرگردان کرد.

طبق آمارها و بررسی‌ها اولیه از کارشناسان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران در گیلان مناطقی از استان دچار آب‌گرفتگی شدید شده بودند و با توجه به حضور گردشگران و مسافران در استان مشکلاتی در حوزه اقامت و گردشگری استان حادث شد.


اداره کل هواشناسی گیلان که پیشتر  از شدت بارش‌ها خبر داده بود و این شرایط را پیش بینی کرده بود، بیشترین بارندگی‌های امروز استان را به ترتیب شامل لاهیجان با 264 میلی‌متر، شهر چاف لنگرود با 222 میلی‌متر و رودسر با 178 میلی‌متر دانست.

گزارش ها حکایت از این دارد که در پی بارش شدید باران و تنها در شهرستان لاهیجان به 120 خانوار مسافر امدادرسانی شد و پس از اسکان اضطراری آن‌ها در ورزشگاه اصلی شهرستان، میان این تعداد خانوارها پتو، خرما، نان‌وآب معدنی داده‌شده است.

در شهرستان لنگرود نیز مرد ۴۵ ساله لنگرودی که در پی بارش های شدید باران در ساعات گذشته مغازه اش دچار آبگرفتگی شده بود، در حالیکه برای سرکشی به مغازه اش رفته بود، دچار برق گرفتگی شد و جان سپرد.

در اکثر روستاها و همچنین شهر لنگرود خبرها حکایت از جاری شدن سیلاب‌های محلی مخصوصاً در مناطق حاشیه شهرها و کوهپایه‌ای دارد و جاده لاهیجان به لنگرود نیز با آب‌گرفتگی مواجه شده است.

در این رابطه مانی علی اصغری رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر گیلان نیز به ایرنا گفت که در پی بارش شدید باران، به 120 خانوار مسافر در لاهیجان امدادرسانی شده و پس از اسکان اضطراری آنها در ورزشگاه اصلی شهرستان ، به این تعداد خانوارها پتو، خرما، نان و آب معدنی داده شده است.

وی اضافه کرد که در پی بارش شدید باران، مسافران شهرستان های رودسر و لنگرود از سوی این جمعیت در مساجد و امام زادگان اسکان یافته اند.

عکس های سیل در لنگرود عکس های سیل در لنگرود عکس های سیل در لنگرود

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها