به درخواست روسیه

هواپیمای ائتلاف از کاروان داعش فاصله گرفت

هواپیمای ائتلاف از کاروان داعش فاصله گرفت
شنبه 18 شهريور 1396 - 05:51

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش روز جمعه اعلام کرد؛ هواپیمای شناسایی این ائتلاف، منطقه ای را که کاروان حامل عناصر داعش از آنجا در حال حرکت به طرف شرق سوریه بود، ترک کرده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، کاروان حامل عناصر داعش به دو بخش تقسیم شده است به طوری که 11 دستگاه از اتوبوس های حامل داعشی ها در یک منطقه بیابانی متوقف مانده اند و مابقی اتوبوس ها به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بازگشته اند.

کاروانی شامل 17 دستگاه اتوبوس قرار بود حدود 300 نفر از عناصر مسلح را به همراه 300 نفر از اعضای خانواده های آنها به منطقه ای در شرق سوریه منتقل کند.

عناصر مسلح سوار بر این اتوبوس ها در چارچوب موافقتنامه آتش بس با حزب الله محل استقرار خودشان را در مرز سوریه با لبنان ترک کردند. براساس این موافقتنامه آتش بس آنها اجازه پیدا کردند به دیگر عناصر مسلح در طرف دیگر سوریه ملحق شوند. اما ائتلاف آمریکایی با هدف قرار دادن جاده ها و تخریب پل ها مانع از ورود این اتوبوس ها به منطقه ای در شرق سوریه نزدیک مرز عراق شد.

ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: ‌به منظور جلوگیری از هرگونه برخورد در تلاش ها برای شکست داعش، هواپیمای شناسایی ائتلاف حریم هوایی نزدیک این کاروان را به درخواست مقامات روسیه ترک کرد.

ژنرال جان براگا مدیر عملیات ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا گفت: نیروهای دولتی سوریه به آن سوی منطقه ای که کاروان حامل داعشی ها حضور دارند پیشروی کرده اند و این بدین معنی است که سوریه همچنین مسئول محافظت از اتوبوس ها و تروریست ها است.

 

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها