کناره گیری سرمربی ایرانی فوتسال میانمار در اعتراض به نسل کشی مسلمانان

کناره گیری سرمربی ایرانی فوتسال میانمار در اعتراض به نسل کشی مسلمانان
شنبه 18 شهريور 1396 - 09:30

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار که از سمت خود استعفا کرده گفت که دیگر حاضر به ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال این کشور نیست.

العالم - ایران / ورزشی

رضا کردی در خصوص کناره‌گیری خود از سرمربیگری تیم ملی فوتسال میانمار به دلیل نسل‌کشی مسلمانان در این کشور اظهار داشت: پس از کشتارهای سال 2011، امنیت نسبی در این منطقه (شهر روهینگیا) در این چند سال برقرار بود اما بعضی اوقات درگیری‌های قبیله‌ای ایجاد می‌شد. زمانی که به ایران بازگشتم، درگیری‌ها در روهینگیا شدت گرفت که حدوداً از شهری که در آن زندگی می‌کنم، سه روز فاصله دارد.

این مربی ایرانی با بیان اینکه من هم در شهر مذهبی قم رشد کرده‌ام، افزود: پس از این کشتارها، دوستان و اعضای خانواده پیام‌های زیادی فرستادند. با جمع بندی شرایط تصمیم گرفتم به دبیرکل فدراسیون فوتبال میانمار ایمیلی ارسال و استعفای خود را اعلام کنم و این کمترین کاری است که می‌توانم انجام دهم.

به گزارش تسنیم، کردی در پاسخ به این پرسش که اگر این کناره‌گیری مورد قبول فدراسیون فوتبال میانمار قرار نگیرد چه خواهد کرد، به تسنیم گفت: طبق قوانین فیفا، مسائل سیاسی نباید دخالتی در فوتبال داشته باشد، اما نمی‌توانم ادامه همکاری را قبول کنم. مبلغ قرارداد یک ساله من، 100 هزار دلار است که ماهیانه پرداخت می‌شود. علاوه بر هدایت تیم ملی فوتسال، تیم‌های ملی پایه فوتبال میانمار هم زیر نظر من است، اما این همکاری از نظر من قطعاً لغو خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها