حملات هوايي و كشتار فلسطينيان غزه ادامه دارد

تظاهرات ضد صهيونيستي در رام الله

 تظاهرات ضد صهيونيستي در رام الله
دوشنبه 22 اسفند 1390 - 11:24

رام الله (العالم) ـ فلسطينيان كرانه باختري رود اردن در مركز شهر رام الله به نشانه همبستگي با فلسطينيان نوارغزه و در اعتراض به حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم اين منطقه، تحصن كردند.

به گزارش دوشنبه شبكه خبري العالم، تحصن كنندگان از تشكيلات خودگردان فلسطين خواستند هماهنگي امنيتي با رژيم صهيونيستي را متوقف كند.

تحصن كنندگان همچنين از جنبش هاي فتح و حماس خواستند با اتحاد و يكپارچگي راهبرد روشني در زمينه مقاومت در برابر اشغالگري اتخاذ كنند.

فارس الصرفندي خبرنگار شبكه خبري العالم در رام الله در گزارشي درباره واكنش ها در كرانه باختري به حملات رژيم صهيونيستي به غزه، گفت: فلسطينيان در ميدان المناره رام الله در اعتراض به كشتار نظام مند در نوارغزه دست به تحصن زده اند.

واصل ابو يوسف عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين در مصاحبه با العالم، تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه را جنايت جديدي عنوان كرد كه ارتش رژيم اشغالگر عليه مردم فلسطين در همه سرزمين هاي اشغالي فلسطين به ويژه نوارغزه مرتكب مي شود.

در سلسله حملات هوايي رژيم اشغالگر شمار زيادي از فلسطيني ها شهيد و زخمي شده اند علاوه بر اين به تعدادي از خانه ها و دارايي هاي دولتي و خصوصي آسيب وارد شده است.

مقامات سياسي تصميم گيرنده خارج از جنبش هاي فتح و حماس از تشكيلات خودگردان فلسطين خواستند با توجه به حملات به غزه، از هرگونه سخن درباره مذاكره با رژيم صهيونيستي خودداري كند و به هرگونه هماهنگي امنيتي با اشغالگران پايان دهد.

آنها همچنين از اين دو گروه اصلي خواستند متحد و يكپارچه شوند و راهبرد ملي براي مقاومت در برابر ماشين سركوبگري رژيم اشغالگر تدوين كنند.

قيس عبد الكريم عضو دفتر سياسي جبهه دموكراتيك در مصاحبه با العالم گفت: طرف فلسطيني سعي دارد در سطح بين المللي به منظور پايان دادن به اين جنايات اقدام كند اما اين اقدام كافي نيست.

مصطفي البرغوثي دبيركل ابتكار ملي فلسطين نيز در مصاحبه با العالم اظهار داشت: مهم ترين اقدامي كه گروه هاي فلسطيني بايد اكنون انجام دهند اين است كه از درگيري برسر قدرتي كه تحت اشغالگري، خيالي بيش نيست، دست بردارند و درباره تشكيل رهبري واحد به توافق برسند.

ناله فلسطينيان غزه در كرانه باختري بيش از هر مكان ديگري شنيده مي شود اما تا زماني كه شكاف و دودستگي در سرزمين هاي فلسطيني وجود داشته باشد، كسي نمي تواند رژيم صهيونيستي را مهار كند. 

28/س20:39

پربیننده ترین خبرها