کی‌روش: دیگر وقتم را صرف آدم‌های بی‌مصرف نمی‌کنم!/ پیشنهادهای زیادی برای ترک ایران داشتم

کی‌روش: دیگر وقتم را صرف آدم‌های بی‌مصرف نمی‌کنم!/ پیشنهادهای زیادی برای ترک ایران داشتم
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 11:10

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی مصاحبه جالبی با روزنامه دسپورتو پرتغال داشته است.

العالم _ ایران / ورزشی

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بعد از صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اکنون به موفقیت در جام جهانی می اندیشید. او در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ پرتغالی ‌اسپورتو، درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

 کارلوس کی‌روش به نظر می‌رسد توانسته خانه خودش را پیدا کند. او ۷ سال در ایران مربیگری کرده است و هر چند که در طی دو سال گذشته صحبت‌های زیادی درباره استعفای او شنیده شد، ولی او با موفقیت‌هایی که به همراه تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به دست آورد، هم چنان سرمربی این تیم باقی مانده است و توانست برای اولین بار ایران را به دو صعود پیاپی به جام جهانی برساند. مصاحبه کارلوس کی‌روش را در زیر می خوانیم:

* شما ۷ سال در ایران مربیگری کرده‌اید، در این مدت چقدر با رسانه‌ها جور بودید؟

من در کشوری زندگی می‌کنم که فقط ۱۷ روزنامه‌ ورزشی در تهران دارد. به همین دلیل تاثیر رسانه‌ها در ایران بسیار بالاست. وقتی من در آمریکا کار می‌کردم چنین شرایطی وجود داشت. تا جایی که بتوانم این روزنامه‌ها را مطالعه می‌کنم و تا جایی که بتوانم از آنها استفاده خواهم کرد.

* آیا از زندگی در تهران خوشحال هستید؟ به نظر می‌رسد شما گل‌های زیادی در خانه‌ تان نگه‌داری می کنید.

بله. ایران مناطق بیابانی زیادی دارد،  ولی در ‌عین ‌حال کشور گل‌ها و گیاهان است. در ایران گل‌ها ارزش بالایی دارند. مردم خیلی به همدیگر گل می‌دهند. هیچ کس بدون گل به خانه کسی دیگری در ایران نمی‌رود و به نظر می‌رسد که گل‌ها در زندگی روزمره مردم نقش مهمی دارد.

* آیا شما در ایران به مردم گل می دهید؟

بله. من هم این کار را انجام می‌دهم، چون گل‌ها را دوست دارم. در ایران شدت علاقه‌ام به گل‌ها بیشتر شده است. مردم ایران بارها به من گل می‌دهند و ابراز علاقه می‌کنند و همیشه وقتی بعد از بازی‌ها به محل اقامتم بر می گردم می بینم که مردم به من گل‌های زیادی برایم ارسال کرده‌اند.

* از صحبت‌های شما این طور به نظر می‌رسد که از زندگی در تهران خوشحال هستید.

بله . همین طور است. من این خوشحالی را در ورزشگاه‌ها نشان داده‌ام. من مربی هستم که در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، ژاپن و مناطق دیگر مربیگری کرده‌ام و با شرایط زندگی کردن در این کشورها آشنا هستم و زندگی در ایران هم تجربه متفاوت و دیگری بود که توانستم با یک فرهنگ مختلف آشنا شوم.

* در این هفت سال پیشنهاداتی از تیم‌های دیگر داشته‌اید؟

بله. همین طور است. هم از آسیا و هم از آفریقا پیشنهاد داشتم. از الجزایر، قطر و آفریقای جنوبی پیشنهاد داشتم. برخی از این پیشنهادات بسیار جالب توجه بود،  ولی من ترجیح دادم در ایران بمانم. من می‌توانستم هر تصمیمی که بخواهم را بگیرم،  ولی پافشاری ایران باعث شد پیشنهاد ایران را جدی‌تر بگیرم.  همچنین باید بگویم که از باشگاه‌های چینی و اروپایی پیشنهاداتی را داشته ام، اما هیچ کدام از این پیشنهادات من را مجاب نکرد تا بتوانم با یک تیم جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورم.

ادامه‌ دارد...

* در این مدت اخبار زیادی از استعفای شما شنیده شد و شما بارها گفته‌اید که همکاری با فدراسیون فوتبال ایران سخت است، در این باره چه صحبتی دارید؟

بله. چنین اتفاقاتی وجود داشت. یک بار وقتی قراردادم بعد از جام جهانی به پایان رسید و من تصمیم داشتم از ایران بروم، من همیشه پیشنهاداتم و مذاکراتم خیلی ساده بوده است. همیشه مسائل تکنیکی، فرهنگی و امکانات را با فدراسیون فوتبال ایران در میان می گذاشتم و خواستار این بود که مشکلات مالی و شخصی به پایان برسد. خصوصا مشکل تیم‌ها و باشگاه‌ها بود. من بعد از جام جهانی قراردادم به پایان رسید،  ولی در نهایت این تصمیم را گرفتم که یک گام دیگر را با ایران بردارم و کارم را در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ادامه‌ دهم. بر طبق قول‌هایی که به من داده شد و ابراز علاقه‌های زیادی که به من وجود داشت من تصمیم گرفتم پروژه‌ جدیدی را آغاز کنم. در حال‌ حاضر با توجه به سن و سالی که دارم در شرایطی نیستم که بخواهم درباره مسائلی مانند امکانات صحبت کنم. متاسفانه وعده و عیدهای زیادی به من داده شد و من قراردادم را امضا کردم،  ولی به هیچ کدام از این وعده وعیدها عمل نشد. بعد از جام ملت‌های آسیا تمام این قول قرارها از یاد مسئولان رفت. در این برهه بود که من با رییس فدراسیون فوتبال صحبت کردم و گفتم که ادامه‌ دادن فایده ای ندارد و بهتر است  که استعفا دهم، اما من تنها تصمیم گیرنده نبودم و رییس فدراسیون فوتبال نیز باید در این باره تصمیم می گرفت. رییس فدراسیون  فوتبال روزهای آخر خود را سپری می‌کرد و قرار بود که از سمت خود جدا شود و همین دلیل باعث شده بود که کارمان کمی به مشکل بخورد و مشکلات تنها بر روی شانه‌های من بود. باید هم به مشکلات فکر می‌کردم و هم به آمادگی برای جام جهانی روسیه و بازی‌های انتخابی 2018  

* بعد از جام جهانی روسیه چه کاری باید انجام بدهید؟

بعد از جام جهانی 2018 می‌خواهم استراحت کنم. شاید به ساحل بروم و به ماهیگیری بپردازم. در کل می‌خواهم در کنار خانواده باشم و استراحت کنم و زمان بیشتری را با خانواده‌ سپری کنم.  زمان آن رسیده که خانواده‌ را جدی‌تر بگیرم،  چون در این مدت خیلی از آنها دور بودم و آنها به این شرایط عادت کرده‌اند. تجارب زندگی به من آموخته است که در کنار خانواده باشم و بتوانم زحماتی که آنها کشیده اند را جبران کنم.

* نظرتان درباره منچستریونایتد تیم سابقتان چیست؟

هنوز هم نتایج منچستریونایتد را دنبال می‌کنم، چون به این تیم تعصب خاصی دارم و نمی‌توانم از آن دور بمانم. البته بنفیکا در پرتغال را هم دوست دارم و نتایج این تیم را هم دنبال می‌کنم. از حضور در منچستریونایتد و بعد از آن رئال مادرید درس های زیادی گرفته‌ام. من در رئال مادرید مشروبات الکلی را ممنوع کردم و به دکتر گفتم که این منطقی نیست که در روز بازی چنین چیزی خورده شود و بعد از آن دیدم که این اتفاق رخ داد و بازیکنان دیگر مشروبات الکلی را در بازی مصرف نمی‌کردند.

* درباره ادامه‌ همکاری با کریستیانو رونالدو چه نظری دارید؟

من به این طور مسائل فکر نمی‌کنم و بعد از جام جهانی آفریقای جنوبی با او صحبتی نکرده‌ام و ملاقاتی با هم نداشتیم. من به این طور مسائل فکری نمی‌کنم. شاید هم دیگر فرصت ملاقات دوباره بین من و کریستیانو رونالدو پیش نیاید.

* درباره همگروهی با پرتغال و ملاقات با کریستیانو رونالدو چه نظری دارید؟

من به این جور مسائل فکر نمی‌کنم. دوست ندارم با پرتغال همگروه شویم، چون پرتغال کشورم است،  ولی از الان به این مسائل فکری نمی‌کنم، چون زمان زیادی باقی‌ مانده است و از حالا خودم را درگیر قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه نخواهم کرد.

* چه برنامه برای زندگی شخصی و مربیگری خودتان دارید؟

دوست دارم پنجمین صعود به جام جهانی را نیز تجربه کنم. در زندگی شخصی‌ام نیز دوست دارم هدر رفتن زمان با آدم‌های بی مصرف را کم کنم. کسانی که لیاقت دوستی با من را ندارند. 

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها