نماینده پارلمان عراق:

هدف بارزانی، تضمین امنیت اسرائیل است

هدف بارزانی، تضمین امنیت اسرائیل است
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 18:45

یک نماینده پارلمان عراق به اهداف واقعی مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در تلاش برای برگزاری همه‌پرسی در این منطقه اشاره کرد.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری رسانه‌های عراق (واع)، عالیه نصیف عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون، روز یکشنبه درباره سکوت شخصیت های سیاسی سنی که مدعی بودند به حاشیه رانده شدهاند، درباره تلاشهای جدایی طلبانه مسعود بارزانی پس از تسلط بر کرکوک و مناطق غربی اظهار شگفتی کرد.

وی در بیانیهای که نسخه ای از آن در اختیار واع قرار گرفته است گفت بسیاری از مسئولان سیاسی سنی مذهب در شش استان عراق با این ادعا که مناطق آنها به حاشیه رانده شده است جنجال به پا می کردند و شعار مظلومیت سر دادند و به نیروهای بسیج مردمی و همه کسانی که در آزادسازی مناطق شرکت کرده بودند، توهین کردند. آنها به گونه ای عمل کردند که به افکار عمومی چنین القاء کردند که دارای مسئله و موضوعی اصلی اند. آنها بودند که به برگزاری کنفرانس ها و نشست ها اقدام کردند و حمایت های مالی دریاف کردند. امروز، اما آنها که مدعی عرب بودن میکنند در قبال تلاشهای مسعود بارزانی برای همهپرسی در کردستان سکوت اختیار کرده‌اند و به گونه ای آشکار و رسوا تعارف و محافظه کاری در پیش گرفته اند.

وی افزود: افزون بر آنها، کشورهای عربی که با مسئولان سیاسی سنی مذهب اعلام هبستگی می کردند به‌طور صریح و آشکار با همه‌پرسی مخالفت نکرده اند. برخی از آنها مانند احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب به گونه ای بی تاثیر اعلام موضع کرده‌اند. او به گونه ای عمل کرده است که گویا از برخورد جدی با این موضوع حساس درباره حاکمیت یک کشور ناتوان است.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: تصمیم برای برگزاری همه‌پرسی که هیچ ارزش قانونی ندارد، اهداف واقعی بارزانی را نشان داد، او برای تسلط بر کرکوک و بسیاری از مناطق عربی و ملحق کردن آن به منطقه کردستان عراق و سپس جدایی آنها در زمان مناسب تلاش میکند؛ زیرا اکنون نیروهای امنیتی سرکوبگر وابسته به بارزانی ساکنان مناطق عرب نشین تحت تسلط خود را برای شرکت در همه‌پرسی و دادن رای مثبت به جدایی تحت فشار قرار داده و مجبور میکنند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی و راهبردی همه‌پرسی جدایی کردستان تضمین امنیت اسرائیل و ایجاد کشور کوچکی است که گروهی وابسته به اسرائیل بر آن حاکم باشد و در نتیجه هر کسی که در قبال این تلاش بارزانی سکوت اختیار کند شریک توطئه اوست و آماده فروش ماهیت عربی در قبال مشتی دلار است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها