دستگيری کلاهبردار ميلياردی/ بازرس قلابی نهاد ریاست جمهوری

دستگيری کلاهبردار ميلياردی/ بازرس قلابی نهاد ریاست جمهوری
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 18:52

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که با جعل عناوین دولتی اقدام به 9 میلیارد و 410 میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود در کرج خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «محمد کریم بیات» با اعلام این خبر گفت : در پی ارجاع تعداد زيادي پرونده شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر جعل عناوین منتسب به نهاد ریاست جمهوری و مراکز دولتی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اطلاعاتی سوابق متهم مشخص شد که نامبرده از مدت ها پیش به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری تحت تعقيب پليس آگاهي تهران بزرگ و حراست یکی از ارگان های دولتی است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد، با اقدامات گسترده و فنی ماموران، تعدادی از پاتوق ها و محل اختفای احتمالي متهم شناسايی و به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت تا این که محل اختفاء در اطراف شهر کرج شناسايی شد.

سرهنگ بیات با اشاره به دستگیری متهم در یک عملیات غافلگیرانه خاطرنشان کرد: متهم که پس از دستگیری منکر هر گونه جرمی بود و همچنان خود را منتسب به نهادهای دولتی معرفی و ماموران را تهديد به شکايت می کرد در نهایت در مواجهه حضوری با تعدادي از شکات لب به اعتراف گشود و به ده ها فقره اخاذی و کلاهبرداری به مبلغ 9 میلیارد و 410 میلیون ریال با عناوین مختلف از شهروندان اقرار کرد.

شيوه و شگرد کلاهبردار

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص شیوه و شگرد متهم گفت: این فرد در ابتدا با ترفند ظاهر نمايی و جلب اعتماد عمومی در پوشش بازرس ويژه نهاد رياست جمهوری و نهاد های دولتی و حضور در مکان ها و جلسات متعدد با ادعای پرداخت وام زود بازده ، تغيير کاربری زمين و ملک در شهرداری و ...  و هدايت شکات تا جلوی ساختمان های اداری و دریافت گواهی همکاری و مساعدت از ارگان ها، اقدام به دریافت مبالغی وجه نقد از شکات کرده و بدون این که اقدامی در این زمینه انجام دهد با پول های دریافتی متواری می شد.

به گفته وی، متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها