امارات مدرسه ایرانی در شارجه را پلمب کرد

امارات مدرسه ایرانی در شارجه را پلمب کرد
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 19:41

معاون امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، جزئیات تعطیلی یک مدرسه ایرانی در شارجه امارات را تشریح کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

علی حسینی، در خصوص پلمب یک مدرسه ایرانی در کشور امارات اظهار کرد: رابطه سیاسی ما با امارات خوب نیست و بر همین اساس مشکلاتی برای برخی مدارس به وجود آمده است و از سوی دولت این کشور فشارهایی برای تعطیلی مدارس ایرانی وجود دارد که مشکلات مربوط به دو امارت شارجه و ابوظبی است.

وی افزود: اخیراً در امارت شارجه، مجوز فعالیت یک مدرسه ایرانی تمدید نشده و بر همین اساس مدرسه پلمب شده است، وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت امور خارجه در تلاش است تا مجوز فعالیت این مدرسه را تمدید کند و در ماه‌های آینده شاهد فعالیت آن باشیم. 

معاون امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تعداد دانش‌آموزان این مدرسه گفت: یک هزار و 500 دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل می‌کردند که 500 نفر آنها دانش‌آموزان اتباع کشور افغانستان بودند، تمام دانش‌آموزان ایرانی در مدارس دوبی ساماندهی شده‌اند و تنها برخی از دانش‌آموزان افغانستانی باقی مانده‌اند. 

حسینی ادامه داد: مدرسه ایرانی که در شارجه فعالیت می‌کند و هم‌اکنون پلمب شده است، استیجاری بوده و یک مدرسه توسط ایران سخته شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است؛ ادعاهای دولت امارات مبنی بر ساخت و ساز در این مدرسه بدون مجوز صحت ندارد و ما هیچ ساخت و سازی در مدرسه انجام نداده‌ایم.

وی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه مدارس ایرانی بیش از 20 سال است که در کشور امارات مشغول به فعالیت و خدمات‌دهی هستند، افزود: مشکلاتی که در سال‌های اخیر برای برخی مدارس به وجود آمده قطعاً به دلیل مسائل سیاسی است.

معاون امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت معلمان ایرانی که در امارات فعالیت می‌کنند، گفت: معلمانی که در شارجه فعالیت می‌کردند، مدت ماموریت‌شان تمام شده و به ایران بازگشته‌اند و نیروهای محلی مورد استفاده نیز در مدارس دوبی سازماندهی شده‌اند. همچنین تاکید می‌کنم که مشکل ما صرفا در دو امارت شارجه و ابوظبی است و اغلب مدارس و دانش‌آموزان ایرانی در دوبی حضور دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها