بزرگترین اشیاء جهان کدام است ؟

بزرگترین اشیاء جهان کدام است ؟
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 19:16

همگان می دانند که دیوار بزرگ چین و اهرام ثلاثه جزء بزرگترین اشیای جهان است ولی 7 شیء بزرگ دیگری نیز در جهان وجود دارد که کمتر کسی از آن اطلاع دارد.

العالم - گوناگون

1 – بزرگترین استخر

سان الفونسو دِل مار یک منطقه گردشگری ویژه در شهر الگاروبو در کشور شیلی است که در 100 کیلومتری غرب سانتیاگو پایتخت این کشور قرار دارد و به علت اینکه بزرگترین و عمیق ترین استخر طبیعی جهان است ، در رکوردهای گینس ثبت شده است.

این استخر طبیعی از دسامبر 2006 که افتتاح شد ، همچنان گردشگردان را به سوی خود جذب می کند.بزرگترین استخر طبیعی جهان هزار متر طول و 4 متر عمق دارد و در زمینی به بزرگی 7 / 7 هکتار قرار دارد و 250 میلیون لیتر از آب دریا را در خود جای داده است . شرکت کریستال لاگونس شیلی آب دریای اقیانوس آرام را پس از تصفیه به این استخر منتقل می کند.  

2 – بزرگترین صفحه تلویزیونی

یک صفحۀ تلویزیونی به ارتفاع 20 متر و عرض 170 متر در شهر سائو پائولو بزریل ساخته شده است که 50 هزار نفر می توانند آن را ببینند. این صفحه تلویزیونی بزرگ برای دیدن مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل ساخته شده بود .

3 – بزرگترین آبشار

آبشارهای بزرگ رود کنگو " اینگا " نام دارد و عرضش به 3 هزار فوت می رسد و در رود جمهوری دمکراتیک کنگو می ریزد و آب برخی از این آبشارها از ارتفاع 70  فوتی مستقیماً به زمین برخورد می کند.  

4 – بزرگترین حیوان دریائی

نهنگ آبی به علت داشتن 30 متر طول و بیش از 170 تُن وزن به عنوان یکی از بزرگترین حیوانات جهان شناخته می شود . برآورد می شود که 5 هزار تا 12 هزار نهنگ آبی همچنان در آب های سراسر جهان زندگی می کنند زیرا جمعیت این حیوانات دریائی به علت شکار بی رویه کاهش یافته است.

5 – بزرگترین باغ وحش

باغ وحش هنری دورلی در منطقه اوماها ایالت نبراسکا آمریکا قرار دارد و مساحتش به 53 هکتار می رسد و دهه شصت به دست انجمن جانورشناسی این منطقه بازسازی شد .

باغ وحش هنری دورلی قبلاً فقط 120 حیوان را در خود جای داده بود ولی هم اکنون نزدیک به 17 هزار حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند که تنوع آنها بیش از 962 گونه است . همه حیواناتی که در آمریکا زندگی می کنند ، در باغ وحش هنری دورلی نیز دیده می شوند و هزاران حیوان دیگر نیز از سراسر جهان به این باغ وحش منتقل شده است .  


6 –بزرگترین منطقه مرجانی

بزرگترین منطقه مرجانی جهان نزدیک ایالت کوئینزلند در شمال استرالیا واقع است و در مساحتی به بزرگی 2 هزار و 300 کیلومتر گسترده شده است. جیمز کوک در سال 1770 این منطقه مرجانی را کشف کرد . بیش از 350 نوع مرجان در این منطقه مرجانی وجود دارد.

7 – بزرگترین درخت

درخت غول پیکر سِکویا دارای چوبی قرمز رنگ است و طولش به 88 متر می رسد و گاه می توان از یک درخت سکویا هزار و 130 متر چوب خام به دست آورد . این درخت همیشه سر سبز است و برگ های سوزنی کوچک دارد.  

214

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها