4 ایالت دیگر آمریکا از دولت ترامپ شکایت کردند

4 ایالت دیگر آمریکا از دولت ترامپ شکایت کردند
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 11:22

4 ایالت دیگر آمریکا اعلام کردند که از دولت ترامپ به خاطر تصمیمش برای لغو "برنامه تعویق اقدام علیه کودکان وروری به آمریکا" شکایت می‌کنند.

العالم-آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان‌های کل ایالات کالیفرنیا، مین، مریلند و مینه‌سوتا شکایت نامه مشترکی را در یکی از دادگاه‌های کالیفرنیای شمالی تنظیم کردند.

این اقدام آنها به دنبال تصمیم مشابه هفته گذشته ائتلافی از ۱۵ ایالت و همچنین واشنگتن که پایتخت آمریکا است، صورت گرفت.

هاویر بسرا، دادستان کل کالیفرنیا گفت: این برنامه به بیش از ۸۰۰ هزار کودکی که به آینده امید دارند اجازه داده تا بدون اسناد و مدارک به آمریکا بیایند تا از سایه خارج شده و به آمریکایی‌هایی موفق و تاثیرگذار تبدیل شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه دستوری را که در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور صادر شده بود، لغو کرد؛ دستوری که به عنوان بخشی از "برنامه تعویق اقدام علیه کودکان ورودی به آمریکا" به این مهاجران یک وضعیت حقوقی موقت اعطا کرده بود.

اگر کنگره، لایحه اصلاح برنامه مهاجران را تصویب کند، این کودکان ظرف شش ماه مجبورند تا در سایه زندگی کنند و یا با خطر اخراج از کشور مواجه شوند.

بسرا گفت: از هر ۴ کودکی که مشمول این برنامه می‌شود یک نفر کالیفرنیا را به عنوان خانه خود می‌داند و تصادفی نیست که ایالت بزرگ ما ششمین اقتصاد بزرگ در جهان است.

براساس مطالعه‌ای که توسط مرکز پیشرفت آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی منتشر شده، پایان دادن به این برنامه می‌تواند هزینه‌ای برابر با ۱۱.۳ میلیارد دلار در سال برای کالیفرنیا داشته باشد که نسبت به دیگر ایالت‌ها بیشتر خواهد بود.

در این شکایت نامه آمده است که تصمیم برای پایان دادن به این برنامه ممکن است منجر شود دولت تعهد خود به این کودکان امیدوار به آینده و کارفرماهایشان را زیر پا بگذارد.

در این شکایت نامه آمده است: استفاده از اطلاعاتی که توسط مهاجران با حسن نیت تهیه شده، خطر نقض متمم پنجم قانون اساسی آمریکا را که یک روند قانونی را تضمین می‌کند، به همراه دارد.

براساس این شکایت نامه، این اقدام همچنین تعهدات قانونی دولت برای تجزیه و تحلیل تاثیرات تغییرات پیشنهادی برای کسب و کارهای خود را نادیده می‌گیرد.

این تصمیم دولت ترامپ به شدت از سوی دموکرات‌ها و برخی جمهوری خواهان مورد انتقاد قرار گرفته است. اعتراضات گسترده‌ای در سراسر کشور به راه افتاده و هزاران تن از مردم در راهپیمایی روز یکشنبه در لس‌آنجلس شرکت کردند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها