لحظه به لحظه با خبرنگار اعزامی العالم از آستانه

لحظه به لحظه با خبرنگار اعزامی العالم از آستانه
پنج‌شنبه 23 شهريور 1396 - 14:41

خبرنگار اعزامی شبکه العالم به آستانه گزارش داد که در حال حاضر در گفتگوهای آستانه صحبت از پیوستن برخی کشورها به این دور از مذاکرات یا حضور آنها به عنوان ناظر بر مناطق توافق شده کاهش تنش است.

العالم - آستانه

خبرنگار العالم در آستانه گزارش داد یکی از کشورهای مورد نظر برای این موضوع، مصر است کما اینکه فرانسه نیز قصد دارد در مرحله آینده در قالب شرکت در جلسات کنفرانس ایفای نقش کند.

از سوی دیگر منابع آگاه گفتند که نیروهای ترکیه احتمالا در منطقه کاهش تنش در ادلب در مناطق تحت اشغال مخالفان به عنوان ناظر مستقر خواهند شد. نیروهای روسی و ایرانی نیز از طرف دولت سوریه همین نقش را ایفا خواهند کرد.

منابع آگاه گفتند حضور نیروهای ترکیه در عملیات نظارت بر منطقه کاهش تنش در ادلب یکی از دشوارترین موضوع های مطرح شده در جلسه امروز آستانه بود.

خبرنگار العالم در آستانه به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات آستانه گفت از مجموع 7 سند مطرح شده در این مذاکرات، 6 سند آماده امضا است. وی به وجود برخی اختلاف ها بین هیئت های شرکت کننده بر سر سند هفتم که به آزادی زندانیان مربوط می شود، اشاره کرد.

حسین مرتضی به نقل از این منبع آگاه گفت که در مورد 6 سند توافق و هماهنگی کامل وجود دارد اما در مورد موضوع مبادله زندانیان هنوز اختلاف هست.

یک منبع دیگر ضمن تأیید این اطلاعات گفت که سند هفتم نیز احتمالا در دور بعدی مذاکرات امضا خواهد شد. وی گفت: به نظر می رسد که این سند در این مرحله از مذاکرات امضا نمی شود بلکه حداقل یک جلسه دیگر را برای بحث و بررسی بیشتر می طلبد.

208

پربیننده ترین خبرها