پیامی که روسیه درباره برجام به آمریکا داد

پیامی که روسیه درباره برجام به آمریکا داد
شنبه 25 شهريور 1396 - 05:00

« واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد چند روز مانده به آغاز اجلاس مجمع عمومی این سازمان گفت: پیام ما به آمریکا در نشست‌ احتمالی حاشیه این اجلاس، حفظ برجام است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم رویترز به نقل از نبنزیا گزارش کرد: این نه تنها پیام ما، بلکه پیام دیگر طرف‌های برجام و حتی کشورهای خارج از این توافق است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که در دوران رقابت‌های انتخاباتی، بارها وعده پاره کردن برجام را داده بود، تاکنون نتوانسته است اجماع جهانی علیه ایران و این توافق شکل دهد. 
دولت وی تاکنون به ناچار، دوبار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.
واشنگتن به تازگی و در آخرین اقدام کارشکنانه خود، به دنبال کسب رضایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازدید از مراکز نظامی ایران و به دست آوردن بهانه لازم برای خروج از این توافق بود.
با این حال این نهاد در هشتمین گزارش فصلی خود، بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرد و خبرگزاری‌های بین‌المللی همزمان گزارش دادند که بازرسان آژانس، نیازی به دسترسی به پایگاه‌های نظامی ایران نمی‌بینند.
ترامپ روز پنجشنبه بار دیگر تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را برای یک بازه 120 روزه دیگر تمدید کرد.
دولت آمریکا همان روز در اقدامی متناقض، 18 فرد و شرکت ایرانی و خارجی را به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران و حملات سایبری علیه آمریکا در فهرست تحریمی وزارت خزانه داری این کشور قرار داد.

پربیننده ترین خبرها