رئیس مجلس نمایندگان بلژیک:

تردید آمریکا تاثیری در مواضع اروپا نسبت به برجام ندارد

تردید آمریکا تاثیری در مواضع اروپا نسبت به برجام ندارد
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 18:24

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک گفت: تردید و اکراه مقام های آمریکایی، هرگز هیچ تاثیری بر مواضع اتحادیه اروپا نسبت به برجام نخواهد داشت ومن به عنوان سخنگو و رییس این هیات بلژیکی تکرار می کنم اتحادیه اروپا همچنان به برجام و آنچه در توافق هسته ای است پایبند خواهد بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

 زیگفرید براک عصر یکشنبه در پایان دیدار با علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکراتش با مشاوربین الملل مقام معظم رهبری اظهار داشت: می دانیم که در آمریکا تردید یا اکراه در رابطه با توافق هسته ای وجود دارد ولی به شما اطمینان خاطر می دهم که این تردید و اکراه مقام های آمریکایی هرگز هیچ تاثیری در مواضع اتحادیه اروپا نسبت به برجام نخواهد داشت.
براک همچنین با اشاره به مساله صلح در منطقه تاکید کرد: ما باید با تروریسم جهانی مقابله و منابع تروریسم را ریشه کن کنیم و این کاری دوجانبه خواهد بود که باید در آینده پیگیری کنیم. اکنون در لحظه و منطقه ای حساس به سر می بریم ، لذا تمام توان خود را برای احیای دموکراسی و رعایت حقوق اقلیت ها در منطقه به کار خواهیم گرفت.
رییس مجلس نمایندگان بلژیک با اشاره به اهمیت حضور دفتر نمایندگی هیات اتحادیه اروپا در تهران برای تامین منافع دو و چندجانبه، افزود: در حالی که منافع مشترک بلژیک و ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، اینکه دوکشور در تامین منافع چندجانبه و ارتباط با اتحادیه اروپا هم باهم تعامل داشته باشند نیز بسیار مهم است. فعالان اقتصادی به جای تمرکز بر بازار 11 میلیونی بلژیک، روی بازار 600 میلیونی اتحادیه اروپا تمرکز کنند‌.

ولایتی: موضع اتحادیه اروپا با آمریکا متفاوت است
علی اکبر ولایتی هم با بیان این که در این گفت و گوها روابط دو کشور بررسی شد گفت: موضع اتحادیه اروپا با آمریکا متفاوت است.

به گزارش ایرنا، ولایتی خاطرنشان کرد، در این جلسه، رییس مجلس نمایندگان بلژیک تاکید کرد که در رابطه با اجرای برجام تردیدی ندارند و موضعشان مستقل بوده و دوکشور بلژیک و ایران از راه حل های صلح آمیز در منطقه از جمله در سوریه حمایت می کنند.
وی در پایان گفت: رییس مجلس بلژیک فردا عازم اصفهان خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها