نماینده عراقی: همه پرسی کردستان غیرقانونی است

نماینده عراقی: همه پرسی کردستان غیرقانونی است
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 23:31

عضو فراکسیون المواطن در پارلمان عراق تاکید کرد: همه پرسی که کردستان در نظر دارد برای جدایی از عراق به اجرا بگذارد، غیرقانونی است.

العالم ـ باخبرنگاران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمدیه الحسینی در بیانیه ای که امروز از دفتر رسانه ای فراکسیون المواطن صادر شد، گفت: قانونی وجود ندارد که به موجب آن همه پرسی اجرا شود تا نتیجه آن خواه منفی یا مثبت را در دستور کار خود قرار دهد؛ همچنین قانونی صادر نشده است که شرایط رای دهندگان برای مشارکت در همه پرسی را تعیین کند.

وی افزود: کمیساریایی که در منطقه کردستان تشکیل شد، در خارج از محدوده منطقه صلاحیت ندارد بلکه حیطه صلاحیت و اختیاراتش محدود به داخل منطقه است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی عراق به دولت کردستان و پارلمان آن اجازه نمی دهد که همه پرسی برگزار کنند، افزود: اختیارات پارلمان کردستان مبتنی بر قانون اساسی است و به تبع آن حق ندارد قانون اساسی را نقض کنند. 

نماینده عراقی خاطرنشان کرد: مسائلی که در منطقه کردستان درباره همه پرسی رخ می دهد، غیرقانونی است و سبب می شود تا دولت عراق و نیزکشورهای جهان آن را به رسمیت نشناسند، کشورهای جهان اقدامات غیرقانونی را به رسمیت نمی شناسند و این مساله ملت کرد را با عواقب وخیمی روبرو خواهد کرد.

210

پربیننده ترین خبرها