رشد ۲۸ درصدی ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران

رشد ۲۸ درصدی ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 23:14

بورس تهران از افزایش ۲۸ درصدی ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش بورس تهران، در ۵ ماهه اول ۹۶ با فعال تر شدن سرمایه گذاران خارجی، رشد ۲۰ درصدی خرید و فروش سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران رقم خورد.

طی ۵ ماهه نخست سال جاری، اشخاص حقوقی خارجی ۹۱ درصد از معاملات سرمایه گذاران خارجی را در اختیار داشته و اشخاص حقیقی خارجی ۹ درصد از معاملات سرمایه گذاران خارجی را پوشش داده اند. مقایسه این نسبت ها با دوره مشابه سال قبل نشان از یکسان بودن این نسبت ها دارد.

 همچنین ارزش خرید و فروش سرمایه گذاران خارجی در ۵ ماهه اول ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است. مقایسه معاملات از نظر حجمی نشان می دهد که ۶۷ درصد حجم خرید و فروش آنها افزایش داشته است.

سرمایه گذاران خارجی در ۳۷ صنعت بورس تهران حضور دارند و در پایان مردادماه ۹۶ نسبت به ابتدای سال، ۲۸ درصد افزایش در ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی مشاهده می شود.

این در حالی است که در مقایسه ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در پایان مرداد ماه نسبت به ابتدای سال مشاهده می شود، سرمایه گذاران خارجی در ۲۰ صنعت افزایش ارزش دارایی داشته و در ۱۶ صنعت با کاهش ارزش دارایی  و در یک صنعت بدون تغییر در ارزش دارایی مواجه بوده اند.

یادآوری می شود،  نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران در آبان ماه ۷۳ صادر شد و تاکنون ۹۰۵ کد سهامداری برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است که از این  تعداد، ۲۲۸ کد (۲۵ درصد) در اختیار سرمایه گذاران حقوقی خارجی و ۶۷۷ کد(۷۵ درصد) در اختیار سرمایه گذاران حقیقی خارجی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها