تحویل نامه اصحاب رسانه های بین المللی درباره میانمار به دبیرخانه شورای حقوق بشر

تحویل نامه اصحاب رسانه های بین المللی درباره میانمار به دبیرخانه شورای حقوق بشر
سه شنبه 28 شهريور 1396 - 19:09

نامه خبرنگاران، عکاسان، روزنامه نگاران و اهالی رسانه های بین المللی در حمایت از مسلمانان میانمار در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، تقدیم دبیرخانه این شورا شد.

العالم - ایران / سیاسی

نامه هفتصد خبرنگار، عکاس، روزنامه نگار بین المللی در حمایت از مسلمانان میانمار، ظهر امروز در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، تقدیم دبیرخانه این شورا و اعضای تیم حقیقت یاب بین المللی میانمار شد. 

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در نشست امروز عصر شورای حقوق بشر، بخشی از این نامه در بیانیه سازمان دفاع از قربانیان خشونت قرائت خواهد شد.

گفتنی است؛ جمع آوری امضای این نامه که از هفته گذشته در سطح بین المللی آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

در این نامه که با آیاتی از کتب آسمانی ادیان توحیدی آغاز شده، ضمن اشاره به آنچه برای مسلمانان روهینگیا رخ داده است، تصریح شده: «تمام این جنایات و نسل‌کشی‌ در حالی روی می‌دهد که خانم «آنگ سان سوچی» که موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شده است، نه تنها این جنایت علیه بشریت را محکوم نمی کند، بلکه آن را غیر واقعی می‌داند».
در پایان این نامه می‌خوانیم: «ما به عنوان جمعی از خبرنگاران بین‌المللی، ضمن محکویت نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، خواستار تشکیل جلسه اضطراری از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جهت رسیدگی به این موضوع هستیم؛ پیش از آنکه جهان شاهد فاجعه‌بارترین خونریزی پس از جنگ جهانی دوم باشد.»

پربیننده ترین خبرها