نیروهای ائتلاف کشتی مواد غذایی یمنی را توقیف کردند

نیروهای ائتلاف کشتی مواد غذایی یمنی را توقیف کردند
جمعه 31 شهريور 1396 - 02:21

نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی یک کشتی حامل مواد غذایی را  قبل از تخلیه بار در بندر الحدیده توقیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم موسسه بنادر دریای سرخ اعلام کرد که این نیروها کشتی فولمار را  به آبهای خارج منطقه دریایی بندر الحدیده منتقل  کردند.

کشتی فولمار حامل 25 تن گندم متعلق به سازمان خواربار جهانی، صبح روز پنجشنبه به بندر الحدیده رسیده بود.

این موسسه در بیانیه خود تاکید کرد: این اولین بار نیست که نیروهای ائتلاف کشتی های حامل مواد غذایی را از آبهای بندر الحدیده خارج می کنند؛ درحالی که سازمان های امدادی بین المللی اعلام کرده اند وضعیت مواد غذایی در یمن بحرانی و مردم این کشور از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند.

موسسه بنادر دریای سرخ بارها تاکید کرده است که جریان سازی دروغین رسانه های عربستان و تبلیغات شوم و نادرست و انتشار اخبار کذب باهدف توجیه حملات به بندر الحدیده دنبال می شود.

بندر الحدیده مرکز اصلی موسسه بنادر دریای سرخ یمن در خدمت مردم این کشور و بارانداز مواد غذایی، دارویی و مشتقات نفتی است.

تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن در دو سال و نیم گذشته به شهادت هزاران نفر از مردم بیگناه یمن و مجروح شدن دهها هزار تن دیگر منجر شده است.

میلیون ها یمنی براثر این حمله با آوارگی و ویرانی منازل و تاسیسات خود مواجه شده اند و با کمبود شدید دارو و مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند.

پربیننده ترین خبرها