کاهش تنش‌های تجاری میان آلمان و آمریکا

کاهش تنش‌های تجاری میان آلمان و آمریکا
شنبه 1 مهر 1396 - 00:35

معاون وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد، تنش های تجاری بین برلین و واشنگتن کاهش یافته است و طرفین موضع و رویکرد سازنده و یکسانی را در این زمینه در پیش گرفته اند.

العالم - اروپا

ماتیاس ماخنیگ روز جمعه گفت: مقامات آلمانی و آمریکایی که با هم دیدار کردند موضع بسیار خوب و سازنده ای را برای حل اختلاف ها و تنش های تجاری میان دو کشور از خود نشان دادند و در تلاش برای رسیدن به راه حلهایی درباره مسایل مورد اختلاف بسیار مشتاق بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، ماتیاس ماخنیگ پس از پایان نشست های مسئولان آلمان و آمریکا در واشنگتن به این خبرگزاری گفت طرفین درباره برخی موضوعات به توافق و راه حل هایی رسیدند.

معاون وزیر اقتصاد آلمان در خصوص برخی اظهار نظر های منفی درارتباط با گفتگوهای تجاری دوجانبه میان برلین و واشنگتن در گذشته گفت، برخلاف گذشته موضع طرفین در مذاکرات اخیر سازنده بوده است و دو کشور تمایل زیادی دارند درباره مسایل مورد اختلاف به راه حلهایی برسند.

ماخنیگ پس از پایان دور جدید گفتگوهای مقامات آلمان و آمریکا در واشنگتن تاکید کرد تنش ها درباره مبادلات تجاری بین دو کشور کاهش یافته است.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اواخر ماه مه از آلمان به سبب مازاد تجاری بالای این کشور با آمریکا انتقاد کرده بود.

از طرف دیگر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در خصوص اعتماد به واشنگتن به عنوان یک متحد برای آلمان ابراز تردید کرده بود.

ماتیاس ماخنیگ تاکید کرد دو کشور گامهای کوچک و رو به جلویی را درباره برخی مسایل مورد اختلاف از جمله صادرات فولاد آلمان و مازادهای تجاری اتخاذ کرده اند.

 وی افزود طرفین تلاش کردند تا حد امکان زمینه های همکاری دو جانبه را بهبود بخشند اما در عین حال نمی توان به طور یقین گفت طرفین در نهایت به مواضع و دیدگاههای مشترکی خواهند رسید.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها