کره شمالی چگونه به تهدیدات آمریکا پاسخ می دهد؟! +ویدیو

يکشنبه 2 مهر 1396 - 19:43

خبرنگار اعزامی شبکه العالم به کره شمالی تاکید کرد که وضعیت در کره شمالی پس از واکنش به اظهارات رییس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و تهدید به نابودی کامل کره شمالی، رو به تنش نهاده است.

العالم ـ باخبرنگاران

حسین موسوی خبرنگار اعزامی شبکه العالم به پیونگ یانگ گفت: تنش ها در جامعه کره شمالی بویژه پس از پرواز بمب افکن های  امریکا در حریم هوایی بین المللی بر فراز آبهای شرق کره شمالی که نوعی اقدام تحریک آمیز از جانب آمریکا به شمار آمد، بیشتر بروز پیدا کرد.

خبرنگار العالم همچنین به تظاهرات گسترده مردم کره شمالی در محکومیت آمریکا اشاره کرد که تظاهرکنندگان طی آن خواستار مقابله با آمریکا شدند.

وی افزود: جمع بسیار زیادی از جوانان در تظاهرات شرکت کردند و اعلام کردند که برای پیوستن به ارتش به منظور دفاع از کشور در قبال تهدیدات امریکا داوطلب می شوند.

موسوی اظهار داشت: تبعات منفی تنش میان کره شمالی و امریکا بر اقتصاد کشورهای منطقه مانند ژاپن و کره جنوبی و چین و دیگر کشورها دارد خود را نشان می دهد و ابعاد امنیتی خطرناک به دنبال دارد که امنیت قومی بیش از چند کشور در منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرنگار العالم تاکید کرد که در صحبت با مسئولان کره شمالی متوجه نبود یک وساطت جدی و یا سخن درباره مذکرات برای برون رفت از بحران شد که ابعاد خطرناکی به خود گرفت ابعادی که از دهه 50 قرن گذشته تاکنون برای منطقه بی سابقه بوده است.

210

پربیننده ترین خبرها