امیرعبداللهیان در دیدار با نماینده مجلس سوریه:

مجلس از هیچ اقدامی برای کمک به مردم بی‌دفاع و در محاصره فوعه و کفریا دریغ نمی‌کند

مجلس از هیچ اقدامی برای کمک به مردم بی‌دفاع و در محاصره فوعه و کفریا دریغ نمی‌کند
سه شنبه 4 مهر 1396 - 19:04

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه مجلس با حساسیت شرایط نگران‌کننده انسانی در فوعه و کفریا را دنبال می‌کند، گفت: مجلس از کمک به مردم بی‌دفاع این شهر که در محاصره تکفیری‌ها است، دریغ نمی‌کند.

العالم - سوریه

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت،‌ حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با راغب حسین الحسین نماینده مردم فوعه و کفریا در مجلس ملی سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

امیر عبداللهیان با تبریک پیروزی های اخیر در سوریه گفت: دستاوردهای میدانی و سیاسی سوریه در جبهه های مختلف در مقابل گروه های تروریستی نشان از همت بالای مردم و دولت این کشور برای خروج از شرایط فعالی است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تأکید بر تداوم حمایت از دولت و ملت سوریه در شرایط کنونی بیان داشت: ایران همواره حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم بوده و تا نابودی کامل تروریسم در کنار سوریه خواهد ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با حساسیت شرایط نگران‌کننده انسانی در فوعه و کفریا را دنبال می کند، عنوان کرد: در شرایطی که هنوز این شهر در محاصره گروه های تروریستی تکفیری قرار دارد، از کمک به مردم بی‌دفاع این شهر به ویژه زنان و کودکان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

امیرعبداللهیان همچنین برضرورت مساعدت ترکیه برای ارسال کمک انسانی به مردم تحت محاصره این منطقه تأکید کرد و سفر گروه های دوستی دو کشور را حائز اهمیت خواند.

نماینده مجلس ملی سوریه: محاصره فوعه و کفریا راه‌های ارتباط این شهر را با جهان خارج قطع کرده است

راغب حسین الحسین، نماینده مردم فوعه و کفریا در مجلس ملی سوریه نیز در این دیدار با تشکر از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه اظهار داشت: فوعه و کفریا همچنان در محاصره گروه های تروریستی قرار دارد و مصائب مردم با تداوم محاصره کامل و حملات گروه های تکفیری شرایط سخت و انسانی را به وجود آورده است.

وی همچنین گفت: محاصره فوعه و کفریا راه های ارتباط این شهر را با جهان خارج قطع کرده است و کمبود شدید غذا و دارو، جان مردم بی‌گناه این شهر را به خطر انداخته است.

نماینده مجلس ملی سوریه از سکوت سازمان های مدافع حقوق بشر و عدم اقدام سازمان ملل در شکستن محاصره انسانی این شهر به شدت انتقاد کرد و افزود: فقدان دارو، آب آشامیدنی و برق هر روز ده ها تن را به آغوش مرگ می کشاند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها