اشتباه وحشتناک در کتاب درسی و برکناری معاون وزیر! + عکس

اشتباه وحشتناک در کتاب درسی و برکناری معاون وزیر! + عکس
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 00:19

معاون وزیر آموزش و پرورش عربستان و مسئول تدوین محتوای آموزشی این کشور، به دنبال چاپ عکسی در یکی از کتابهای درسی برکنار شد.

العالم عربستان

تصویر فتوشاپی چاپ شده در یکی از کتاب های درسی عربستان، فیصل بن عبدالعزیز پادشاه اسبق این کشور را در سازمان ملل و در کنار یک "آدم فضایی"، از شخصیت های تخیلی فیلم های موسوم به جنگ ستارگان، نشان می دهد!

وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی هفته گذشته به دلیل چاپ این عکس، مجبور به جمع آوری کتب تعلیمات اجتماعی و میهنی و چاپ دوباره آن شد.

در این عکس سیاه و سفید، فیصل در سال 1945 میلادی به عنوان وزیر امور خارجه منشور سازمان ملل را امضا می کند، در حالی که "یودا" شخصیت خیالی مجموعه حماسی جنگ ستارگان، به کمک فوتوشاپ در کنار وی جا خوش کرده است!

انتشار این عکس در کتاب درسی موجی از واکنش های تمسخرآمیز در پایگاه های اجتماعی و رسانه های سعودی به دنبال داشت. وزارت آموزش و پرورش عربستان نیز با صدور بیانیه ای در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه، اعلام کرد: احمد العیسی وزیر آموزش و پرورش دستور برکناری دکتر محمد بن عطیه الحارثی معاون خود در امور مواد آموزشی و دستور برکناری همه کسانی که مسئول بازبینی و تایید محتوای کتاب های درسی بودند، را صادر کرده است.

بر اساس این بیانیه‏، احمد العیسی فرد جدیدی را جایگزی الحارثی کرده و دستور تشکیل کمیته ای را به منظور بازنگری در ساختار برنامه های آموزشی و ارزیابی نیازهای این موسسه صادر کرده است. همچنین چاپ و بازبینی کتاب های درسی به شرکت توسعه خدمات آموزشی سپرده شد.

در این بیانیه به عکسی که به اشتباه در کتاب تعلیمات اجتماعی چاپ شده بود اشاره نشده است.

عبدالله الشهری هنرمند 26 ساله عربستانی که قبلا این عکس را مونتاژ کرده بود به نیویورک تایمز گفت که از دیدن اثر خودش در کتاب های مدرسه ای شگفت زده شده است.

217

پربیننده ترین خبرها